به گزارش کرب و بلا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن پلارک گفت: فضای موجود حرم امیرالمومنین یازده هزار متر زیربنا دارد و برهمین اساس  پروژه توسعه حرم امام علی (ع) به نام صحن حضرت زهرا (س) طراحی شد.

پلارک تصریح کرد: از این رو پشت ایوان نجف و پایین پای امیرالمومنین که رواق ابوطالب واقع شده، زمینی به طول 600 و عرض 100 متر تملک شد و در حال حاضر صحن فاطمه زهرا (س) با زیربنایی حدود دویست و بیست هزار متر در حال ساخت است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین گفت: این صحن برای 30 سال آینده پاسخ گوی نیاز زائران در بخش رفاهی خواهد بود.

وی ادامه داد: این صحن شامل بخش های فرهنگی، زیارتی، اقامتی، کتابخانه و رستوران است و همچنین بیش از 900 سرویس بهداشتی برای زائران در نظر گرفته شده که برای 150 هزار نمازگزار عددی استاندارد است.

وی در خصوص زمان بندی اتمام کامل پروژه یادآور شد: عید غدیر سال 95 کل منطقه زیارتی در 3 طبقه افتتاح می‌شود و یک سال و نیم دیگر برای کل پروژه در نظر گرفته شده که قسمت های غیر زیارتی نیز به آن اضافه خواهد شد.

پلارک از ارادت ایرانیان در ساخت بزرگ‌ترین بنای جهان اسلام سخن گفت و تاکید کرد: در این پروژه مهندسان، طراحان، پیمانکاران و کارگران ایرانی فعالیت کرده اند ضمن اینکه تمامی مصالح به کار گرفته شده صد در صد ایرانی هستند.