به گزارش کرب و بلا به نقل از خبرگزاری حج، سید مهدی هاشمی گفت: این نرم افزار، کتاب عشق و عطش اثر آقای امید آرام را که کوشیده است با استناد به اثر زیبا و شیوای سید ابن طاووس رحمه الله علیه تاریخ کربلا را به زبانى دیگر روایت کند، به صورت گویا در اختیار مخاطبین قرار داده است.

وی ادامه داد: سه فصل به نام های راز راه، مرگ سرخ، رنگ رنج مشتمل بر 32 عنوان در 32 قطعه صوتی با صدای آقاى مهدى مهدى زاده‏ و خانم شعبانى‏ محتوای این نرم افزار را تشکیل می دهد.

وی بیان داشت: در فصل اول این کتاب گویا دلایل سفر امام به کربلا، حرکت امام از مدینه به مکه، داستان پیک نور و سفر حضرت مسلم به کوفه و وقایع کوفه، هجرت امام از مکه به مقصد عراق و ورود کاروان حضرت حسین بن على علیه السلام به کربلا روایت شده است.

هاشمی گفت: فصل دوم این نرم افزار به روایت شهادت حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام، فرزندان و یاران با وفاى آن حضرت می پردازد.

وی ادامه داد: فصل سوم نیز روایت‌گر زمان اسارت حضرت زینب کبرا سلام الله علیها، زنان و کودکان حضرت حسین بن على علیه السلام، رسیدن قافله اسراء به شهر بى وفاى کوفه، سفر اسیران نینوا از کوفه به شام و مجلس یزید، روایت رجعت قافله به مدینه الرسول، داستان رجعت حضرت زینب و بازگشت حضرت سجاد علیهما السلام به شهر مدینه می باشد.‏

مدیر بخش تولید مرکز نور بیان داشت: از جمله قابلیت های این نرم افزار چند رسانه ای می توان به نمایش تصویرهای مرتبط با موضوع برنامه، دسترسی به فهرست درختی محتوا، امکان جستجو در محتوای برنامه و امکان استفاده از طریق کامپیوتر و دستگاه پخش صوت اشاره نمود.

سید ابن طاووس از مهم ترین کسانی است که در عرصه نگارش تاریخ کربلا کوشیده و کتاب پر ارجی را به نام «اللهوف فی قتلی الطفوف» نگاشته است.

وی در 15 محرم سال 589 قمری، در شهر حله دیده به جهان گشود و پنجم ذى‏ قعده سال 664 قمری، در آنجا وفات یافت و جسم مطهرش به نجف اشرف منتقل و در کنار بارگاه ملکوتى حضرت على علیه السلام مدفون گشت.