به گزارش کرب و بلا به نقل از راه فردا، این حرکت در راستای کمک به مردم این شهر که چند ماهیست با بحران آب آشامیدنی مواجهند، انجام شد.

عزیزه عسکری، مسئول شعبه سازمان "حسین کیست؟" در ایالت میشیگان، گفت: راه حل را یافتیم و همان را انجام دادیم. ما به مدارس، محلات، دوستان، مساجد و مردم مراجعه کردیم تا با اهدای یک بسته بطری آب یا معادل نقدی آن به ما کمک کنند.

روزنامه واشنگتن پست درباره این اقدام نوشت: سازمان "حسین کیست؟" از داستان رهبری در زمان اوایل اسلام به نام امام حسین بن علی (ع) که نوه پیامبر اسلام بود الهام گرفته است که در مقابل تندروی و خشونت در جامعه اسلامی اعتراض کرد و اما به طرزی وحشیانه و پس از اینکه چند روز از نوشیدن آب محروم بود کشته شد. پیروان راه حسین (ع) معتقدند که بستن آب در هر شرایطی جرمی نابخشودنی است.

طبق این گزارش، داوطلبان این سازمان کارزارهای اهداء آب را به طور فعال و دائم تبلیغ می کنند. در روزهای سالگرد شهادت امام حسین (ع) نیز پیروانش به یاد وی آب و غذا خیرات می کنند.

گفته می شود، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در ایالت میشیگان حالت فوق العاده اعلام کرده و دستور داده است تا در حمایت از اقدامات ایالتی و محلی در شهر فلینت که از آب آشامیدنی سرب آلود رنج می برد، امدادرسانی شود.