به گزارش کرب و بلا به نقل از مهر، دبیر کنگره شعر اهل بیت (ع) گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره در مشهد 25 بهمن ماه خواهد بود و کنگره نهایی 14 اسفند ماه برگزار می شود.
 
او همچنین افزود: از هر شرکت کننده تنها سه اثر پذیرفته می شود و این آثار نباید در همایش ها و یا جشنواره های شعر دیگری ارسال شده باشد

 کاظم اکبرزاده اظهار کرد: قرآن و اهل بیت(ع)، جایگاه اهل بیت (ع) از منظر مذاهب اسلامی، محبت، شفاعت و توسل به اهل بیت(ع)، توصیف جایگاه و شخصیت پیامبر(ص) و اهل بیت آن حضرت، از موضوعات این کنگره است.

او در ادامه گفت: اندیشه و سیره اهل بیت(ع) در نهاد خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاست، عاشورا و نهضت امام حسین(ع) و بیان مشترک دین و اخوت اسلامی و اثر‌ آن در تقویت همگرایی و نهادینه کردن آن نیز از دیگر محورهای موضوعی این کنگره هستند.

وی در ادامه گفت: چهار شهرستان تربت جام، تایباد، سرخس و خواف در ایام دهه فجر نسبت به برگزاری این کنگره در شهرهای خود اقدام خواهند کرد و نفرات برتر آن ها برای شرکت در کنگره اصلی در مشهد معرفی خواهند شد.


اکبرزاده در پایان گفت: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به صورت حضوری و یا از طریق پست به آدرس مشهد مقدس، بلوار شهید مدرس، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، کانون مداحان و شعرای آیینی ارسال کنند.