به گزراش کرب و بلا به نقل از فارس، حمید احمدی گفت: حدود یک سال است که در حال تدوین برنامه جامع فرهنگی عتبات هستیم و هم‌اکنون پیش نویس آن آماده شده است.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: این پیش‌نویس را به کارشناسان متفاوت ارائه کردیم و نظرات و پیشنهادات آنان را دریافت کردیم. همچنین برای پربار شدن برنامه‌های فرهنگی عتبات دائما در کربلا جلساتی با حضور کارشناسان و نمایندگان ستاد بازسازی عتبات عالیات، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و رایزن فرهنگی کشورمان و تولیت عتبات مقدسه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون وضعیت امنیتی عراق به ثبات قابل قبولی رسیده است و همین امر موجب شده تا به فکر تحول ویژه در برنامه‌های فرهنگی عتبات بیفتیم و برای زائران گوناگون از مردم عوام گرفته تا نخبگان جامعه برنامه‌های خاصی را اجرا کنیم.

احمدی با اشاره به ضرورت بازبینی در برنامه‌های قبل از سفر عتبات در درون ایران گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ما در برنامه های فرهنگی عتبات این است که برخی از زائران به خصوص بار اولی ها به دلیل آموزش ندیدن قبل از سفر در ایران، نسبت به فضای عتبات توجیه نیستند و این مشکل‌زا می‌شود.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه آموزش روحانیون و مداحان یکی دیگر از فعالیت‌های معاونت فرهنگی بعثه است، گفت: در همین راستان طرح بهسازی مداحان برگزار شد و مداحانی که در این سالها هم خیلی زحمت کشیده بودند ولی به دلیل کهولت سن یا عدم دانش کافی از چرخه مداحان عتبات خارج و مداحان جوان و اهل دانش جایگزین آنها می‌شوند.

وی با بیان اینکه شورای آموزش معاونت فرهنگی در حال تدوین جلسات آموزشی روحانیون عتبات است، درباره اقدامات فرهنگی بعد از سفر عتبات گفت: عمده برنامه‌ریزی ما برای گروه نخبگان است که بعد از سفر می‌خواهیم ارتباط خود را با آنها حفظ کنیم و از نظرات آنها برای بهتر شدن فعالیت‌ها استفاده کنیم.