به گزارش کرب و بلا به نقل از حج، محمدحسین عسکری علویه، گفت: بعثه مقام معظم رهبری توصیه دارد که مدیران، روحانیون و یا مداحان کاروان ها، زایران را به اماکنی که از اعتبار ضعیفی برخوردار هستند، نبرند و بیشتر وقت زایران را به زیارت عتبه مقدسه اختصاص دهند.

این کارشناس فرهنگی بعثه گفت: زمان حضور زایران ایرانی در کربلا بسیار محدود است، بنابراین به گونه ای برنامه ریزی کنید که این وقت محدود تنها به زیارت حرم ائمه اطهار(علیهم السلام)اختصاص یابد و از بردن زایران به دیگر اماکن غیرمعتبر دوری کنید.

وی یادآور شد: گاهی دیده می شود که زایران به اماکن غیرمعتبر جهت تبرک و استجابت می روند که این اماکن از نظر دینی و مذهبی از هیچ جایگاهی برخوردار نیستند و در تاریخ نیز چنین اماکنی ذکر نشده است.

عسکری به نقل از یکی از بزرگان شهر کربلا درباره برخی اماکن غیرمستند در این شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه گاهی این اماکن با هدف مسائل اقتصادی و سودجویی ایجاد شده است در حالی که خود اهالی کربلا نیز این اماکن را قبول ندارند و زمان ایجاد این اماکن را در ده های اخیر ذکر می کنند که این نشان می دهد که هیچ گونه سندیت و مقبولیتی ندارند.