به گزارش کرب و بلا به نقل از آریا، در بخشی از این تقدیرنامه خطاب به رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین آمده است: «اینک که بحمدالله در پرتو ارشادات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت‌های ریاست محترم جمهوری مراسم راهپیمایی شورانگیز اربعین حسینی در کمال امنیت و آرامش به پایان رسید بر خود فرض می‌دانم از تعامل و مشارکت و مساعی خالصانه و ارزشمند همکاران محترمتان قدردانی و سپاسگزاری نمایم.»

 

براساس این گزارش، ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌عنوان مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین، 144 تفاهم‌نامه همکاری با هیئات، نهادهای مردمی و دولتی برای برپایی موکب و ارائه خدمات اسکان و پذیرایی امضا کرده است.

 

با سازماندهی این ستاد، 4هزار نیروی متبرع جهت خدمت به زائران اربعین اعزام شدند. همچنین ستاد بازسازی عتبات با بسیج تمامی امکانات، روزانه برای بیش از 250 هزار نفر در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده روی امکان اسکان فراهم کرد. افزون بر این ستاد بازسازی عتبات در شهرهای کاظمین و سامرا نیز با طبخ و توزیع غذا از زائران پذیرایی کرد.

 

همه ساله چندین میلیون نفر برای مراسم پیاده روی در اربعین حسینی به سمت کربلا از سراسر جهان به عراق می روند. امسال بیش از 25 میلیون زائر در عراق جمع شدند که بیش از 2 میلیون نفر از آن ها ایرانی بودند.