حجت‌الاسلام سجاد نیک‌خو از بازدید نماینده دارالقرآن عتبه امام حسین (علیه‌السلام) از فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: این بازدید به منظور هم‌افزایی و ارتباط دوسویه و همچنین ایجاد تعامل بین دارالقرآن مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر امام حسین (علیه‌السلام) صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای این بازدید، برگزاری محافل قرآنی مشترک در مسجد مقدس جمکران و عتبه حسینی بود که نخستین محفل مشترک قرآنی با حضور قاریان برجسته ایران و عراق تا پایان سال جاری برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران افزود: برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن ویژه زائران ایرانی و عرب‌زبان در این دو مکان شریف از دیگر پیشنهاد‌هایی بود که در این بازدید، مورد تأیید دو طرف قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام نیک‌خو با اشاره به فعالیت‌های دارالقرآن مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: این دارالقرآن دارای سه بخش کلی آموزش، پژوهش و تبلیغ و ترویج است که بخش پژوهشی آن غیرفعال است.

 وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های حفظ و روخوانی قرآن کریم ویژه کارکنان مسجد و همچنین کارگاه‌های آموزشی در مناسبت‌های خاص ویژه زائران از جمله برنامه‌های آموزشی دارالقرآن مسجد مقدس جمکران می‌باشد.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران در پایان خاطرنشان ساخت: تصحیح قرائت نماز در طول سال، برگزاری کرسی‌های تلاوت، پخش زنده اذان و قرآن قبل از نمازهای یومیه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآن کریم و همچنین برگزاری محافل انس با قرآن از جمله فعالیت‌های دارالقرآن مسجد مقدس جمکران می‌باشد.