با سپری شدن ایام عزاداری امام حسین علیه السلام، آرام آرام نمادهای حسینی از در و دیوار خانه‌ها و حسینه‌ها برچیده شده و “شور حسینی” از شهر رخت می بندد و دلدادگان، دلتنگ می مانند و در انتظار شعبانی و محرمی و شاید رخصت زیارتی. 

به گزارش کرب و بلا، واحد پژوهش گروه فرهنگی هنری زیتون قصد برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی با محوریت موضوع امام حسین علیه‌السلام دارد.

مدیر اجرایی واحد پژوهش این گروه، سجاد خاکی صدیق، گفت: برآنیم نشست هایی علمی با حضور اساتید و پژوهشگران و علاقمندان به موضوعات مرتبط با امام حسین علیه السلام برگزار کنیم. یاد امام و گفت و گو پیرامون آن حضرت نباید محدود به ایام محرم، صفر و شعبان و صرفا در قالب هیئات و جلسات سخنرانی باشد و اگر دوستدار ایشانیم خوب است بتوانیم در سایر ایام و در قالب های مختلف از یاد ایشان غافل نشویم؛ و چه چیز بهتر از اینکه سعی کنیم حالا که ایام شور حسینی تازه به پایان رسیده است نگاهی هم به معرفت حسینی و پژوهش های صورت گرفته در این حوزه داشته باشیم و سعی کنیم حقیقتا در مورد ایشان بیشتر بدانیم و بیشتر اندیشه کنیم. 
وی افزود: در این زمینه مایلیم نظر مخاطبان را جویا شویم. لذا از علاقه‌مندان دعوت می کنیم تا ما را در شناسایی موضوعات مناسب و همچنین معرفی اساتید و پژوهشگران یاری کنند. 

خاکی صدیق گفت: علاقمندان می توانند پیشنهادهای خود را از طریق ایمیل واحد پژوهش گروه فرهنگی هنری زیتون (researchdivision@zeitoon.org) برای ما ارسال کنند. 

وی تاکید کرد: اگر اساتید یا پژوهشگرانی را می شناسید که می توانند در این برنامه مشارکت داشته باشند حتما آنها را به ما معرفی کنید. 

مدیر پژوهش موسسه زیتون همچنین گفت، این نشست ها ماهانه و به صورت رایگان خواهد بود. 
موضوعِ نشست و برنامه زمانی و مکانی نشست از طریق سایت کرب و بلا و شبکه های اجتماعی وابسته به این سایت اطلاع رسانی خواهد شد. 

علاقمندان می توانند برای دسترسی سریع تر پیشنهادات خود را در ادامه همین خبر به صورت کامنت به حوزه پژوهش برسانند.