به گزارش کرب و بلا به نقل از مهر، در این جلسه علما و اندیشمندان اسلامی از جمله مولانا ظهیر عباس، دکتر افتخار ماجد، رویندر تاندتی، دکتر شعور اعظمی، مولانا محسن ناصری و چندین اندیشمند اسلامی شرکت داشتند و در مورد شخصیت والای امام حسین(ع) سخنرانی کردند.

مولانا علی اصغر حیدری گفت: امام حسین(ع) شخصیتی بلند و والا داشتند و در حادثه کربلا با نثار خون شریفشان دین اسلام را نجات دادند.

در ادامه این مراسم رویندر تاندتی - رئیس پلیس منطقه ممبرا- گفت: شخصیت و عظمت آن امام به حدی والا و برجسته است که نیازی به تمجید و توضیح ندارد و حال آنکه پیروان آن امام باید ایشان را اسوه خود قرار داده و راه آن حضرت را در زندگی ادامه دهند.

در این جلسه مولانا محسن ناصری پیش نماز مسجد ایرانیان گفت :نام امام حسین(ع) پس از گذشت 14 قرن هنوز با نیکی برده می شود، چرا که ایشان به هیچ مسلک یا فرقه و گروهی وابسته نبودند و شهادت ایشان در جهت نجات اسلام بود.

ناصری ادامه داد: خداوند انسان را از روی لطف آفرید و همه عالم را برای او خلق کرد و از انسان خواست تا در مسیر صداقت، کرامت و احترام به حقوق دیگران گام بردارد و او را تشویق کرد که توان و همت خود را در راه خدمت، سعادت و آرامش دیگران قرار دهد.

حدود 35% مسلمانان هند ، شیعی هستند که اکثریت آنان اثنی عشری ، و تعداد کمی از آنها پیرو فرقه اسماعیلیه می باشند. بیش از 172 میلیون مسلمان در هند زندگی می کنند.