در جلسه‌ای که با عنوان روز حسین در منطقه ممبرا (ناحیه‌ای در اطراف بمبئی) برگزار شد علما و اندیشمندان اسلامی از جمله مولانا ظهیر عباس، دکتر افتخار ماجد، رویندر تاندتی، دکتر شعور اعظمی، مولانا محسن ناصری و چندین و چند اندیشمند اسلامی شرکت داشتند و در مورد شخصیت والای آن امام همام سخنرانی کردند.

مولانا علی اصغر حیدری گفت: «امام حسین (ع) شخصیتی بلند و والا داشتند و در حادثه کربلا با نثار خون شریفشان دین اسلام را نجات دادند». «رویندر تاندتی» - رئیس پلیس منطقه ممبرا- در بیاناتی گفت: «شخصیت و عظمت آن امام به حدی والا و برجسته است که نیازی به تمجید و توضیح ندارد و حال آنکه پیروان آن امام باید ایشان را اسوه خود قرار داده و راه آن حضرت را در زندگی ادامه دهند». او همچنین خطاب به نوجوانان، خواستار آن شد که از مواد نئشه آور و غیر پرهیز کنند چرا که نام خود و خانواده خود را لکه‌دار می‌کنند.

در این جلسه مولانا محسن ناصری پیش نماز مسجد ایرانیان نیز سخنرانی کرد و گفت : «نام امام حسین (ع) پس از گذشت 14 قرن هنوز با نیکی برده می‌شود، چرا که ایشان به هیچ مسلک یا فرقه و گروهی وابسته نبودند و شهادت ایشان در جهت نجات اسلام بود».

ناصری ادامه داد: «خداوند انسان را از روی لطف آفرید و همه عالم را برای او خلق کرد و از انسان خواست تا در مسیر صداقت، کرامت و احترام به حقوق دیگران گام بردارد و او را تشویق کرد که توان و همت خود را در راه خدمت، سعادت و آرامش دیگران قرار دهد».