آیت الله محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه با تسلیت سالروز وفات حضرت سکینه (س) اظهار کرد: این بانوی گرانقدر از چشمه زلال و معرفت پدر بزرگوارشان امام حسین (ع) به مقام ارزنده ای در ایمان به خداوند متعال دست یافته بودند.

وی، با بیان اینکه حضرت سکینه (س) سرشار از اخلاق محمدی بود، ادامه داد: ایشان راه تعالی روح و مبارزه با نفس را در کنار امام حسین (ع) و برادر بزرگوارشان امام زین العابدین (ع) آموخته بودند.

امام جمعه موقت کرمانشاه، تصریح کرد: حضرت سکینه (س) هیچ گاه در عمل به تکلیف الهی خود یعنی ایستادگی در برابر ظالمان سکوت نمی کرد و صلابت فاطمی ایشان دشمنان و ظالمان را خوار کرده بود.

آیت الله حجتی، با اشاره به فصاحت و بلاغت کلام حضرت سکینه (س) در برابر یاوه گویی های دشمنان بر منبرها، ادامه داد: ایشان مانند عمه بزرگوارشان حضرت زینب (س) با سخنان کوبنده خود مهر سکوت را بر دهان ظالمان می زدند.

به گفته این مقام مسئول، حضرت سکینه (س) در خاندانی پرورش یافته بود که همگی در برابر ظلم جان خویش را فدا کردند بودند و ایشان نیز با تأسی و الگوگیری از پیام آوران کربلا در برابر کفر و ظلم با استقامت ایستاده بود.

وی، حضرت سکینه (س) را افتخار خاندان حسینی دانست و گفت: امام حسین (ع) و دوستداران اهل بیت (ع) به ایشان افتخار می کردند.

امام جمعه موقت کرمانشاه، اضافه کرد: حضرت سکینه (س) تمام مصیبت ها و گرفتاری های واقعه عاشورا را به دلیل داشتن درجه بالایی از ایمان تحمل کردند.

آیت الله حجتی، با بیان اینکه حضرت سکینه (س) با مشاهده تمام واقعیات کربلا برای ذلت دشمنان شکیبایی کردند، اذعان داشت: این بانوی بزرگوار پس از شهادت امام حسین (ع) در راستای احیای سنت پدر بزرگوارشان یعنی امر به معروف و نهی از منکر گام های بلندی برداشتند.