حجت الاسلام سید حسین علوی اصل امام جمعه شهرستان لالی، یکشنبه (29 آذر) در مراسم اختتامیه سوگواره دلنوشته های عاشورا که به میزبانی شهرستان لالی برگزار شد، گفت: برگزاری این مراسم نشان دهنده اخلاص، ایمان و اعتقاد ریشه ای این دیار نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

 

وی افزود: همه ما باید امام حسین (ع) را مقتدای خود در جهت احیای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی قرار دهیم چرا که سیدالشهدا (ع) پیشوای فرهنگ پیشبرد انسانیت بودند و در این راستا رفتند و شهید شدند، از این رو هر جلسه، بیانیه و هر قلمی که بر روی برگی نوشته شود و در راستای احیای فرهنگ عاشورا باشد یک نوع اقتدا به امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه هر کدام از ما در هر قشری که هستیم باید بدانیم که امام حسین (ع) دین بزرگی بر گردن ما دارد، تصریح کرد: هنرمندان ما می خواهند اظهار کنند که ما سعی بر ادای این دین داریم و با وجود تلاش های زیادی که صورت گرفته تنها توانسته ایم ذره ای از آن چیزی که بر عهده داریم را ادا کنیم.

حجت الاسلام علوی اصل، خاطر نشان کرد: دلنوشته های عاشورایی نشان دهنده این است که هنرمندان می توانند در قالب هنر هم از امام حسین (ع) حمایت کنند و هم احیاگر این فرهنگ باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز در دنیا خلایی وجود دارد و آن نبود فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است، ابراز کرد: پیاده روی امام حسین (ع) بیانگر همین مسئله است که دنیا رو به سمتی حرکت می کند که آغازگر آن فرهنگ، ملت ایران اسلامی بوده و این امر به پاس اقتدایی است که به مقتدای خود امام حسین (ع) داریم.

 

همچنین گودرز ترکی زاده، فرماندار لالی، با اشاره به اینکه این شهرستان در طول جنگ تحمیلی 80 شهید و در 21 دی 57 سه شهید و پنج جانباز را تقدیم انقلاب کرد، یاد آور شد: مردم لالی نشان دادند در هر برهه ای که انقلاب احساس کنند نیاز به حضور مردم است، پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه همه ما باید نسبت به پاسداشت فلسفه عاشورا و تحکیم ارزش ها و شعائر دینی اهتمام داشته باشیم، افزود: دشمنان با دسیسه های مختلف قصد دارد اعتقادات جوانان و نوجوانان ما را نسبت به ارزش های نظام اسلامی کمرنگ کند.

وی خاطر نشان کرد: ولی ما به عنوان شیعیان جهان اسلام تا سرحد امکان از قیام امام حسین (ع) دفاع و فرهنگ عاشورایی را به نسل های بعد منتقل می کنیم و اجازه نمی دهیم دشمنان موفق شوند.

سید ستار فاطمی، مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی و دبیر اجرایی جشنواره دلنوشته های عاشورا، نیز عنوان کرد: ششمین دوره این سوگواره برگزار شد و در طی پنج دوره گذشته با گستره استانی و امسال به صورت منطقه ای و با حضور استان های زاگرس نشین به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم سال آینده بتوانیم شاهد برگزاری این برنامه با حضور استان های جنوب کشور باشیم، اذعان داشت: آثار رسیده به سوگواره 625 اثر بود که در سه محور عکس، شعر و خوشنویسی برگزار شد و امروز شاهد مراسم تجلیل از برگزیدگان بودیم.