در مراسم افتتاحیه فروشگاه کتاب‌های عاشورایی که پنجشنبه 26 آذرماه برگزار شد، چند تن از خطبا و وعاظ از جمله حجج‌الاسلام سید قاسم شجاعی، سید مرتضی صالحی خوانساری و شیخ کاظم صدیقی به ایراد سخنرانی پرداختند.
 
در آیین آغاز به کار این فروشگاه تخصصی کتاب «محیا»، چهره‌هایی از حجج‌الاسلام چون ناصر نقویان، علی سرلک، سید مصطفی میرلوحی، سید عباس موسوی مطلق حضور داشتند که پس از افتتاح این مرکز به بازدید از آثار و کتاب‌های عرضه شده در آن پرداختند.

در این نمایشگاه 50 عنوان از کتاب‌های نشر خیمه ارائه شده و حدود 800 عنوان از کتاب‌های عاشورایی ناشران دیگر جمع‌آوری شده است، تا علاقه‌مندان بتوانند به آنها دسترسی پیدا کرده و آنها را خریداری کنند. علاوه بر این کتاب‌های برگزیده جایزه دعبل نیز در این فروشگاه و نمایشگاه عرضه شده است.
 
نمایشگاه و فروشگاه تخصصی کتاب‌های عاشورایی «محیا» زیر نظر هیئت قرآنی احیا و ارائه‌کننده کتاب‌های گوناگون در زمینه قیام حضرت امام حسین (ع) و ادبیات آیینی و عاشورایی اداره می‌شود. در این نمایشگاه و فروشگاه تلاش شده تا آثار منتشر شده در حوزه نهضت عاشورا جمع‌آوری و در یک محل برای دسترسی آسان به علاقه‌مندان قرار گیرد.
 
نمایشگاه و فروشگاه تخصصی کتاب‌های عاشورایی در محل یادمان شهدای هفتم تیر «سرچشمه» واقع در میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی‌پور دایر است.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 8 تا 16 به این فروشگاه مراجعه کنند. همچنین سایت این فروشگاه به آدرس www.nashrekheime.ir بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این سایت نسبت به خرید اینترنتی کتاب‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.