مسعود حاجی ابراهیمی درباره فعالیت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: در موکب‌های فرهنگی که در مسیر و در شهرهای نجف و کربلا مستقر بودند محصولاتی فرهنگی که توسط بعثه تهیه شده بود، توزیع شد.

مدیر برنامه و محصولات بعثه مقام معظم رهبری افزود: در موکب‌های فرهنگی مراسم‌ مختلفی از قبیل روایتگری و سخنرانی و مداحی با حضور افراد برجسته به دو زبان عربی و فارسی برگزار شد که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این برنامه‌ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: در موکب‌های فرهنگی تمام مراسم اعم از دعای کمیل، دعای ندبه، زیارت عاشورا، زیارت اربعین و زیارت آل یاسین به صورت منظم برگزار شد.

حاجی ابراهیمی درباره آغاز یک طرح برای سفرهای عتبات خبر داد و گفت: طرحی را به نام ایستگاه‌های مطالعه در عتبات عالیات آغاز کرده‌ایم که بیش از 40 درصد عملیات محتوایی آن انجام شده است.

مدیر برنامه و محصولات بعثه مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: قرار است در هتل‌های نجف، کربلا و کاظمین ایستگاه‌های مطالعه با کتاب‌های جیبی و بروشورهایی متناسب با نیاز و سن زائران تهیه شود و زائران از 4 دقیقه تا یک ساعت می‌توانند به مطالعه بپردازند.

وی افزود: این بروشورها و کتاب‌ها در موضوعاتی مانند امام‌شناسی، شخصیت‌شناسی، معرفی اماکن، شهرشناسی، معرفی علما و بزرگان مدفون در عراق و برای سنین کودکان نقاشی با موضوعات واقعه عاشورا و امام‌شناسی تهیه شده است.

حاجی ‌ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال شمسی این طرح تکمیل شود و در سفرهای نوروزی عتبات زوار بتوانند از این کتاب‌خانه‌ها استفاده کنند.

مدیر برنامه و محصولات بعثه مقام معظم رهبری درباره اقدامات فرهنگی برای سفر زوار به سامرا در صورت اعزام، گفت: برنامه‌های فرهنگی ما متناسب با ظرفیت مکانی و زمانی زائر طراحی می‌شود و اگر ما طرفیتی برای فعالیت فرهنگی داشته باشیم، قطعا برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.