احمد امیرآبادی در دیدار نمایندگان تولیت عتبه حسینیه عراق با شهردار قم با بیان اینکه مردم ایران به فرزندان پیامبر اسلام (ص) مدیون هستند اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم بسترهای مورد نیاز برای خدمات‌رسانی گسترده‌تر به زائران حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران را در قم فراهم کنیم.

 

وی احداث زائرسرا توسط تولیت عتبه حسینیه عراق در استان قم را اقدام مبارکی دانست و تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند برکت‌های زیادی برای شهر قم داشته باشد؛ در این جلسه باید اصل موضوع را مورد تاکید قرار داده و در کارگروه تخصصی دیگری راهکارهای گسترش تعامل میان کربلا و قم را مورد بررسی قرار دهیم.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از دیدار با مسئولان ملی در مورد فعالیت‌های سازمان حج و زیارت در قم یاد کرد و ادامه داد: به عنوان نماینده استان قم نگران وضعیت زائران عراقی در این استان هستم، زیرا آشنا نبودن این زائران با برخی از مسائل، مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل مذکور می‌توان از ظرفیت‌های شهرداری قم استفاده کرد، گفت: مجمع نمایندگان استان قم از گسترش ارتباطات کربلا و قم حمایت می‌کند و در صورت نیاز می‌توان از حمایت‌ها و ظرفیت‌های دولتی نیز در این زمینه استفاده کرد.