حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری اظهار داشت: بیان شیوا و فاخر هنر، بی‌گمان صادق‌ترین و تأثیرگذارترین سیر نگرش به جهان هستی است و امام حسین (ع) و مکتب عاشورا نیز از ناب‌ترین و اصیل‌ترین مبانی حقیقت هستی هستند که با جان‌مایه هر انسان آزاده‌ای سرشته شده است.

وی ادامه داد: هنر با جلوه‌های تأثیرگذار و بی‌بدیلش یکی از مهم‌ترین ابزارها برای بیان گوشه‌های نادیده و مبهم واقعه عاشورا است به همین دلیل برای معرفی و شناساندن و روایت آزادمردی و دلدادگی در مکتب عاشورا زبان هنر را برگزیده‌ایم.

صفی یاری در مورد محورهای برگزاری این جشنواره افزود: لبیک یا حسین از ظهر عاشورا تا صبح ظهور، لبیک یا حسین بیداری اسلامی و آزادگان جهان، لبیک یا حسین شهدا، ایثار و دفاع مقدس، لبیک یا حسین و سبک زندگی اسلامی لبیک یا حسین و رسالت خواص، لبیک یا حسین عرفان و حماسه، لبیک یا حسین مقاومت و بصیرت، لبیک یا حسین از ادعا تا عمل لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است، لبیک یا حسین مبارزه با استکبار جهانی، لبیک یا حسین و مقابله با تفکرات انحرافی و تکفیری و .... از محورهای جشنواره لبیک یا حسین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: مهلت ثبت‌نام در جشنواره از اربعین حسینی تا 22 فرودین سال 95 خواهد بود و بررسی آثار از 22 فروردین ماه تا دوم اردیبهشت ماه سال آینده انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه افتتاح نمایشگاه آثار راه یافته، 20 روز قبل از مراسم همایش اختتامیه است، گفت: مراسم همایش (اختتامیه) و اهدای جوایز، دوم یا سوم شعبان، سالروز میلاد امام حسین (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: زمان مجاز برای ارسال فیلم کوتاه حداکثر 30 دقیقه و هر هنرمند مجاز به ارسال سه اثر است و همراه با فیلم باید حداقل سه قطعه عکس از صحنه و پشت صحنه فیلم با فرم اطلاعات فیلم ارسال شود.

صفی یاری افزود:  فیلم‌ها باید در نهایت کیفیت بر روی CD یا DVD با فرمت‌های رایج (Avi وMp4 و ... ) رایت و در سه لوح به دبیرخانه ارسال شود.

وی همچنین در مورد شرایط نماهنگ برای شرکت در جشنواره لبیک یا حسین نیز گفت: زمان مجاز برای ارسال نماهنگ حداکثر پنج دقیقه و هر هنرمند مجاز به ارسال سه اثر است و همراه با کلیپ باید عکس‌هایی از صحنه و پشت صحنه آثار در قالب CD یا DVD با فرمت‌های رایج به دبیرخانه ارسال شود.

 

242.jpg

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه گرافیک (پوستر، تاپیوگرافی) نیز جشنواره لبیک اقدام به پذیرش آثار  می‌کند، عنوان کرد: هر فرد مجاز است حداکثر سه اثر در دو بخش گرافیک به دبیرخانه همایش ارسال کند و آثار ارسالی باید در قالب CD یا DVD  و به همراه پرینت در برگه A4 باشد ضمن اینکه عرض آثار ارسالی نباید کمتر از 50 سانتیمتر باشد.

صفی یاری گفت: در بخش نقاشی و خط هر فرد مجاز است حداکثر پنج اثر به دبیرخانه همایش ارسال کند و استفاده مواد و تکنیک در تولید آثار آزاد است و عرض آثار نباید از 50 سانتیمتر کمتر باشد ضمن اینکه حداکثر طول آثار دو متر است و در این بخش اصل آثار باید به دبیرخانه ارسال شود.

وی ادامه داد: خوشنویسی در دو بخش شکسته و شکسته نستعلیق برگزار می‌شود که هر فرد در هر بخش مجاز است حداکثر پنج اثر را به دبیرخانه ارسال کند که عرض آثار نباید از 30 سانتیمتر کمتر باشد و حداکثر طول آثار 100 سانتیمتر باشد که در این بخش باید اصل آثار پاسبورت شده و به دبیرخانه ارسال شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بخش مقاله از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره لبیک یا حسین است،  گفت: شرکت‌کنندگان مقاله خود را باید در برنامه ورد با فونت  B nazanin با اندازه 14 و فاصله خطوط 5. 1 و حداقل هفت و حداکثر 10 صفحه A4 ارائه و از طریق پست الکترونیک Info@tebyan-zn.ir و در مرحله دوم در قالب CD یا DVD به نشانی دبیرخانه ارسال شود.

صفی یاری گفت: هر هنرمند مجاز است حداکثر پنج اثر به صورت سیاه و سفید یا رنگی به دبیرخانه همایش ارسال کند و عکس‌های دیجیتالی باید به اندازه حداکثر با عرض 50 سانتیمتر با فرمت Tif ،Jpg با وضوح DPI300 و عکس‌های آنالوگ به صورت اسکن شده بر روی CD ارسال شوند.

وی ادامه داد: برگزارکننده حق استفاده از عکس‌های منتخب در نشریات، کتب و سایر اقلام تولیدی و یا نمایشی آن‌ها را در سایر مکانه‌ای دیگر با قید نام عکاس را دارد ضمن اینکه به افرادی که آثارشان به بخش اصلی راه یابد، گواهی شرکت در همایش داده خواهد شد.

صفی یاری گفت: در بخش شعر و داستان هیچ‌گونه محدودیتی در قالب اشعار وجود ندارد همچنین در حوزه داستان کوتاه، داستانک، دل نوشته، متن ادبی و ... هیچ‌گونه محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

وی ادامه داد: آثار ارسالی در قابل فایل word و با اندازه قلم 12 همراه با لوح فشرده به دبیرخانه محتوای رسانه‌ای ارسال شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند همزمان در چند بخش شرکت نمایند و در صورت برگزیده شدن، جایزه تنها به یک اثر تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در بخش سرود، آوا، تواشیح و مداحی و ایده‌های نو، هر فرد مجاز به ارسال حداکثر دو اثر در بخش مربوطه به دبیرخانه است و آثار ارسالی در قالب CD یا DVD با فرمت (تصویری mpg و صوتی Wiv) فرمت رایج جشنواره‌ها به همراه مشخصات ارسال شود و در این بخش دبیرخانه، تهیه کننده را به عنوان صاحب اثر می‌شناسد و کلیه آثار باید تاریخ تولید آن‌ها بعد از سال 1390 باشد.

صفی یاری رعایت معیارهای طراحی وب، مرتبط بودن گرافیک وب با موضوع وبلاگ و جذابیت وبلاگ (شامل تصویر و انیمیشن)، استفاده از اسکریپت‌های مناسب، استفاده از فونت و رنگ محتوای مناسب، حساسیت و ظرافت در استفاده از جاوا اسکریپت، چگونگی معرفی همایش به بازدیدکنندگان توسط بلاگر شرکت کننده، تعامل با مخاطب، نوع لینک دهی به وب‌سایت‌های مرتبط، سبک بودن وبلاگ و استفاده از تصاویر ویرایش شده و متناسب، وضعیت seo وبلاگ، تعداد صفحات اینکس شده و Ranking وبلاگ را نیز از معیارهای فنی داوری وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: تناسب موضوع و محتوای حجم، پیوندهای روزانه و دائم، جذابیت و کنش مطالب و به روز رسانی مرتب، به روز رسانی و عدم وجود محتوای محرمانه، درج لوگوی همایش در جای مناسب و استفاده از منابع معتبر از معیارهای محتوایی داوری وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها است.

صفی یاری افزود: خسارت‌های ناشی از پست آثار به عهده صاحب اثر و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی شده به عهده دبیرخانه برگزاری همایش است و دبیرخانه در رد یا قبول آثار ارسالی و چاپ و انتشار آن‌ها اختیار کامل دارد ضمن اینکه هنرمندان رشته‌های خطاطی و نقاشی می‌توانند روز پس از برگزاری اختتامیه نسبت به تحویل آثار خود اقدام کنند.