حسن علی غفاری، مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به اینکه فعالیت این پایگاه‌ها از سوم آذرماه با حضور تیم‌های پزشکی و درمانی شرکت شهر سالم آغاز شد، اظهار داشت: بیشترین آمار مراجعه‌کنندگان مربوط به پایگاه بهداشتی درمانی واقع در عمود 657 در مسیر نجف به کربلا با 78 هزار و 412 مورد مراجعه‌کننده بوده است، این پایگاه خدمات رایگان دندانپزشکی نیز با به‌کارگیری 3 یونیت دندانپزشکی به 465 نفر از زوار ارائه شد.


وی افزود: همچنین امسال 3 پایگاه بهداشتی درمانی دیگر در داخل شهر کربلا به منظور ارائه خدمات برپا شد که این پایگاه‌ها به 18 هزار و 843 نفر زائر خدمات ارائه کردند و در مجموع 14 نفر از زوار مراجعه‌کننده به پایگاه‌های داخل شهر کربلا و پایگاه عمود 657 به بیمارستان اعزام شدند.


مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به برپایی 3 پایگاه بهداشتی درمانی و استقرار آمبولانس در مرزهای ایران و کشور عراق، گفت: پایگاه بهداشتی درمانی در مرز مهران طی روزهای گذشته، خدمات درمانی مناسبی را به 65 هزار و 385 مراجعه‌کننده ارائه کرده است.


غفاری با ذکر این نکته که کار خدمات‌رسانی تا روز 13 آذرماه ادامه داشت، خاطرنشان کرد: سرماخوردگی، مشکلات تنفسی، گرفتگی عضلات، بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های مزمن بیشترین موارد مطرح شده از سوی بیماران و مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های بهداشتی و درمانی شهرداری تهران در مسیر حرکتی زائران اربعین حسینی (ع) بوده است.


وی همچنین تعداد بیماران مراجعه‌کننده به پایگاه درمانی مرز شلمچه را 20 هزار و 160 نفر اعلام و اظهار کرد: در این مدت 11 هزار و 343 نفر نیز به پایگاه درمانی شهرداری تهران مستقر در مرز چذابه مراجعه و از خدمات درمانی ارائه شده در این مرکز بهره‌مند شده‌اند.


مدیرعامل شرکت شهر سالم در پایان گفت: در مجموع 103نفر کادر پزشکی و پرستاری و 26 نفر نیروی پشتیبانی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی در پایگاه‌های بهداشتی شهرداری تهران در مناطق مرزی و مسیر نجف به کربلا و همچنین در داخل شهر مقدس کربلا حضور داشتند.