نویسنده رمان «نامیرا»، با بیان اینکه سال 80 کار پژوهشی نگارش این کتاب را به مدت یک سال انجام داده است، اظهار کرد: در سال 81 شروع به نگارش این مصحف کردم و در پایان این سال نیز رمان «نامیرا» را به رشته تحریر درآوردم.

وی هدف اصلی نگارش این کتاب را پاسخ به پرسش‌های نوجوانان و جوانان خواند و افزود: در ذهن جوانان سؤالات ناگفته بسیاری در زمینه قیام امام حسین ‌(ع) وجود دارد اما به خاطر نبود برخورد مناسب در پاسخگویی هرگز بیان نمی‌شود، به همین سبب نگارش این رمان برای برطرف شدن سؤالات مبهم ذهنی آغاز شد.

کرمیار گفت: اکثر سؤالات مبهمی که در مورد قیام امام حسین ‌(ع) در اذهان وجود دارد، در جلد اول این کتاب پاسخ داده شده و پاسخ بقیه این پرسش‌ها در جلد دوم «نامیرا» بیان خواهد شد.

این نویسنده و کارگردان سریال‌های تلویزیونی با اشاره به اینکه نویسنده تنها کسی است که می‌تواند با قلم خود پاسخ این سؤالات را جزئی از باور جوانان کند، بیان کرد: اینکه چرا امام حسین (ع) با معرفت تام نسبت به مردم کوفه و نحوه برخورد آن‌ها با پدر و برادر بزرگوارشان باز به آنان اعتماد کرده و با قیام و حرکت خود به سوی کوفه، پاسخ 18 هزار نامه کوفیان را دادند و چرا تمام 18 هزار نفر پس از یک ماه نظر خود را برگردانند، از سؤالاتی است که این رمان به آن‌ها پاسخ داده است.

این نویسنده همچنین در بخشی از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: صرف تبلیغ کتاب نمی‌تواند در فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی مؤثر باشد چراکه تا مخاطب دغدغه ذهنی نداشته باشد با اشتیاق به سمت کتاب‌خوانی نخواهد رفت اما ایجاد پرسش در ذهن مخاطب می‌تواند کمک کند تا به جست‌وجوی کتاب مورد علاقه خود بپردازد.

کرمیار با اشاره به اینکه آنچه جامعه امروز ما نیاز دارد تا همچون کوفیان نشود، دوری از تناول لقمه حرام است، اضافه کرد: برای جلوگیری از فقدان حقیقت باید از خوردن مال حرام اجتناب کنیم، زیرا این راهی است که خود امام حسین (ع) برای انسان‌ها معرفی کرده‌اند.