شیخ‌الاسلام پاشازاده در گفت‌وگو با خبرگزاری «آپا» آذربایجان، گفت: شایعه ممنوع شدن مراسم عاشورا و مراسم دینی در جمهوری آذربایجان بی‌اساس است و دولت آذربایجان شرایط لازم برای توسعه دین، ارزش‌های اسلامی و آزادی عقیده را فراهم کرده است.

وی در مورد دخالت کشورهای خارجی در حادثه نارداران، با تاکید بر اینکه "من هرگز نمادهای کشورهای دیگر را در نارداران ندیده‌ام"، به سابقه احترام نسبت به نمادهای دینی حتی در دوران شوروی سابق اشاره کرد و افزود: همواره از نمادهای سیاه عزا در همه مساجد جمهوری آذربایجان، هنگام برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) و گرامیداشت واقعه کربلا، استفاده شده است.

پاشازاده با اشاره به مواضع علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محسن پاک‌آئین سفیر ایران در باکو مبنی بر اینکه ایران نقشی در حوادث ناردارن نداشته، افزود: مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان، دوستانه، برادرانه و بر اساس رعایت حسن همجواری است و ما هیچ نگرانی از سوی ایران نداریم و دیگر مقامات رسمی جمهوری آذربایجان نیز بر عدم دخالت ایران در امور داخلی آذربایجان اذعان دارند.

رئیس اداره مسلمانان قفقاز تصریح کرد: البته عواملی در دو طرف هستند که به‌طور هدفمند درصدد ایجاد خلل در روابط دو کشور هستند.

رئیس اداره مسلمانان قفقاز با اشاره به تعاملات دینی دو کشور که با حضور آیت‌الله نوری همدانی به اوج خود رسید، افزود: این سفر در تاریخ استقلال آذربایجان حائز اهمیت است و من حضور یک آیت‌الله ایرانی در آذربایجان را بسیار عالی ارزیابی می‌کنم و آن را نشانه احترام به مردم و دولت آذربایجان می‌دانم.