سید رسول موسویان‌نژاد در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلام شهر قم طی گزارشی در خصوص کارهای انجام شده توسط شهرداری قم در زمینه نظافت مسیر شهر کربلا تا نجف گفت: شهرداری قم در اربعین حسینی توانست با خدمات رسانی به زائران در گسترش فضای نظافت کوشیده و امکانات را برای زائران فراهم کند.

وی گفت: شهرداری قم مسئولیت نظافت تیر 1070 تا 1170  در مسیر نجف تا کربلا را بر عهده داشت که برای نظافت این مسیر از نیروهای داوطلب دانشجویی ثبت نام به عمل آمده و در نهایت از طریق قرعه کشی 110 نفر برای نظافت انتخاب و اعزام شدند.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی، هنری شهرداری قم گفت: جلسات توجیهی برای دانشجویان برگزار شد و برنامه‌های ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شد.

موسوی نژادیان گفت: با سازمان مدیریت پسماند نیز هماهنگی صورت گرفته بود که بتواند در زمینه امکانات و مشاوره اقدامات را انجام که در این خصوص اعزام کامیون و جابه جایی خدمات و نصب 120 بنر با موضوعات مختلف فرهنگ سازی را در دستور کار داشتیم.

وی گفت: نیروهای شهرداری در طول مسیر با پخش پلاستیک میان زائران کوشیدند در جمع آور زباله‌ها تلاش کرده و نظافت مسیر را نیز بر عهده داشتند.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی، هنری شهرداری قم بیان داشت: در میان نیروهای شهرداری 5 مستندساز به صورت داوطلبانه حضور پیدا کردند و بدون هیچ هزینه‌ای اقدام به مستندسازی کردند.

وی گفت: این طرح امسال برای نخستین بار در قم اجرا می‌شد و برنامه داریم که در سال‌های آینده با قوت بیشتری طرح را اجرایی کنیم.