امام‌ جمعه موقت ایلام با بیان این‌که در جریان اربعین امسال دستگاه‌های دولتی تا حد توان خود تلاش و از زائران امام حسین(ع) در استان پذیرایی کردند، خاطرنشان کرد: نقش و حضور دسته‌های مردم نیز در این میان بسیار پررنگ بود که جای تقدیر دارد، در کشور عراق که مراسم اربعین به‌صورت کاری روتین برای آن‌ها درآمده دولت خیلی وارد کار نمی‌شود و فقط مردم خودجوش هستند که به زوار امام حسین (ع) خدمت می‌کنند.

سراج با اشاره به این‌که کار اربعین کار مردم است، گفت: اربعین را دولتی نکنیم، گروه‌های مردمی گمنام به شایستگی به زوار اربعین در استان ایلام خدمت کردند، در مراسم اربعین باید مردم، محور باشند، چون از 1400 سال پیش تاکنون اربعین دست مردم بوده است.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی مسئولان مدام اعلام می‌کردند که از کدام مرز بروید و از کدام مرز نروید در اینجا باید گفت که اگر کاری نمی‌کنید حداقل نمک به زخم مردم نپاشید، هر کس از مشهد آمده باشد 48 ساعت در راه بوده که به مهران رسیده اگر بگویند از مرز دیگر بروید باید 18 ساعت دیگر در جاده باشند که عقل حکم می‌کند از مسیری نزدیک‌تر به عتبات عالیات بروند.

امام‌جمعه موقت ایلام با بیان این‌که خداوند توفیق خدمت به زائران حسینی را به مردم شریف استان ایلام داده است، تصریح کرد: مهران نزدیک‌ترین مرز به عتبات است و مردم نیز نزدیک‌ترین مسیر را برای خود انتخاب می‌کنند، ما با 48  کشور ارتباط داریم که بدون روادید انجام می‌شود، چرا نباید عراق نیز به این کشورها اضافه شود.

سراج تصریح کرد: ساماندهی نذورات مردم برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین برای سال آینده می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند و حتی دیگر نیازی به کمک‌های دولت نیز نخواهد بود.