مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز اظهار کرد: این سازمان در راستای حفظ آیین‌های دینی و مذهبی و با هدف ثبت و مستندسازی جلوه‌های زیبای عشق و ارادت به اهل بیت (ع) در اربعین حسینی، اولین یادمان ملی «عشق و ایمان» را برگزار می‌کند.

مهدی مکارمی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این یادمان می‌توانند عکس، فیلم، گزارش‌های مطبوعاتی (خبری و توصیفی)، مستندهای کوتاه، کلیپ و داستان کوتاه با موضوعات پیاده‌روی در مسیر عشق، موکب‌ها، خردسالان، زائران، جلوه‌های ویژه و... از پیاده‌روی زائرین امام حسین (ع) خود را به ایمیل این سایت ارسال کنند.

وی عنوان کرد: زمان هر فیلم، گزارش و یا مستند کوتاه حداقل سه و حداکثر هفت دقیقه باشد و همچنین بر روی عکس، فیلم، گزارش و مستندهای کوتاه نباید هیچ‌گونه نشان، لوگو و یا نوشته‌ای قرار گرفته باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز اظهار کرد: از هدف‌های مهم برگزاری این یادمان، اعتلای فرهنگ عاشورایی، حفظ آئین‌های مذهبی، ثبت لحظات پرشور عزاداری و سنت‌های عاشقان حسینی است.

مکارمی با اشاره به اینکه یادمان با همکاری سازمان صدا و سیمای خوزستان و سازمان بسیج رسانه‌ای استان برگزار خواهد شد، گفت: فراخوان شرکت در یادمان منتشر شده و کلیه هنرمندان کشور تا تاریخ 15 دی ماه با مراجعه به سایت شهرداری اهواز به آدرس Amcso. ahvaz. ir می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط شرکت در یادمان اقدام کنند.

وی بیان کرد: به نفرات اول تا سوم در هر بخش جوایز نقدی نفیسی اهداء خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار ارسالی خود را به آدرس الکترونیکی Amcso@ahvaz.ir یا آدرس پستی «اهواز، ملی راه، (شهید طباطبایی)، نرسیده به مجتمع فرهنگی تفریحی فجر سپاه، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز، معاونت فرهنگی و هنری این سازمان ارسال کنند.