پیاده روی اربعین امسال مانند سال های گذشته و باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد. سازمان ها و نهادهای مختلف کشور برای برگزاری این مراسم٬ برنامه های ویژه ای را تدارک دیدند تا زوار ایرانی بتوانند هرچه راحت تر در این مسیر قدم بردارند. همچنین بر اساس رایزنی های صورت گرفته بین ایران و عراق٬ نسبت به سال گذشته مقامات عراقی تسهیلات بهتری را در جهت ارایه ویزا و همچنین خدمت رسانی به زوار ایرانی علی الخصوص در مرزهای بین دو کشور فراهم کردند.

فارغ از تمام زحماتی که برای ساماندهی این همایش میلیونی توسط نهادها و سازمان های مختلف کشیده شده است اما برنامه ریزی برای این رویداد نیز مانند هر برنامه دیگری خالی از اشکال و کمبود نبوده است. بسیاری از زوار در قسمت های گوناگون سفر خود با مشکلاتی رو به رو شده اند که با یک برنامه ریزی مناسب تر بسیاری از آن ها برطرف خواهد شد.

بعضی از این مشکلات در فرودگاه های ایران و یا عراق رخ داده است. همچنین بسیاری از زوار نیز از مشکلات گوناگونی که در شهرهای مرزی با آن مواجه شده اند گلایه کرده اند.

کرب‌وبلا در راستای رسالتی که برای خود تعریف کرده است ضمن ارج نهادن به زحمات تمام سازمان ها و مسئولینی که در برگزاری این پیاده روی عظیم نقش داشته‌اند٬ قصد دارد در جهت برنامه ریزی هر چه بهتر برای برگزاری مراسم اربعین سال های آینده مشکلات و کمبودهایی که شما در طول سفر اربعین خود با آن مواجه بوده اید را دریافت کند و آن را در اختیار مسئولان سازمان حج و زیارت کشور قرار دهد. بدیهی است مسئولان مربوطه نیز از این اقدام استقبال خواهند کرد تا بتوانند خدمات بهتری به زوار اباعبدالله علیه السلام ارائه دهند.

از شما مخاطبین گرامی سایت کرب‌وبلا درخواست می شود مشکلاتی که از مبدا حرکتان تا زمان بازگشت به خانه با آن مواجه بوده‌اید را در قسمت نظرات وارد کنید تا پس از بررسی و تحلیل برای مسئولان سازمان حج و زیارت فرستاده شود. قطعا بیان و  برطرف کردن همین کمبودهای ریز و درشت باعث برگزاری هر چه بهتر این برنامه در سال های آتی می شود.