مسئول هماهنگی این کمپین، «محمد ضیایی» گفت: مراسم اربعین یکی از منحصر به فردترین رویدادهای جهان است و مردم عراق با پذیرایی رایگان از مهمانانی که به کشورشان می‌روند از آنان استقبال می‌کنند. چنین مراسمی در هیچ کجای دنیا با این وسعت برگزار نمی‌شود. 

 

وی افزود: می‌دانیم در دو سال گذشته به صورت خاص تعداد زائرین بسیار زیاد بوده است. شهرها و مسیرها شلوغ شدند و رفت و آمد و انجام امور روزمره به شدت تحت تاثیر این مراسم بزرگ قرار گرفته است؛ با این حال مردم عراق مثل سال‌های گذشته از تمامی زائرین با روی خوش و آغوش باز استقبال کردند تا این زیارت برای همه خاطره انگیزتر شود. شایسته است که از این عمل آن‌ها قدردانی کنیم. 

 

ضیایی گفت: این کمپین در فضای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی و موبایلی راه اندازی شده است و از همه دعوت می‌شود عکس‌ها و دل نوشته‌های خود را با هشتگ‌ کمپین (ThanksArbaeenHosts#) در فضای مجازی انتشار دهند و به این حرکت بپیوندند. 

 

به گفته مقامات عراقی تعداد زائران امسال اربعین حسینی به 27 میلیون نفر رسید. میزبانان عراقی در طول مسیرهای پیاده روی به سمت شهر کربلا با ارائه انواع خدمات از این حجم عظیم زائر پذیرایی کردند.