امین مرادی اظهار کرد: شعر عاشورایی در میان دیگر اشعار شاعران ایران زمین از جایگاه رفیعی برخوردار است و این نوع شعر شناسنامه ادبیات مکتبی ما شناخته می‌شود.

وی افزود: با ورود حماسه‌های به جا مانده از حادثه کربلا در کلام شاعران، شاهد مانایی و پایداری نهضت حسینی از یک سو و مانایی آثار سروده شده و سرایندگان اینگونه اشعار در اذهان مردم از سوی دیگر بوده‌ایم.

مرادی اعلام کرد: در آستانه اربعین حسینی «شب شعرعاشورایی» با حضور شاعر برجسته کشوری، استاد کلامی زنجانی و شاعران توانمندی از استان کردستان، دوشنبه 9 آذرماه در محل مجتمع فرهنگی نور اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار می‌شود.در این مراسم، استاد کلامی زنجانی از شاعران برجسته اهل بیت(ع) و تعدادی از شاعران برجسته استان به شعرخوانی سروده‌های خود در وصف حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) می‌پردازند.

وی با اشاره به عشق و علاقه مسلمانان به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: این عشق و علاقه بین برادران و خواهران اهل سنت استان نیز بسیار پررنگ بوده و از گذشته‌های بسیار دور، شاعران اهل سنت در رثا و ماتم حضرتش اشعار نغز و بسیار سوزناکی سروده‌اند.

مرادی بیان کرد: شیخ رضا طالبانی، ملا پریشان، مهجوری کردستانی، مجدی سقزی، حیرت سنندجی، ملا عبدالکریم مدرس، شاهرخ اورامی و بسیاری دیگر از شاعران برجسته اهل سنت، اشعار بسیار نغزی را در وصف شخصیت حضرت امام حسین(ع) و ماتم شهادت آن حضرت و یارانش سروده‌اند که نشان از عشق، علاقه و ارادت ویژه به حضرت امام حسین(ع) دارد.