سردار رضایی با حضور در استان بوشهر و در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح‌های تسهیلاتی برای زائران عتبات عالیات گفت: با توجه به ازدحام و تردد زائران آقا اباعبدالله الحسین (ع) از سه مرز چزابه، شلمچه و مهران، مرزبانی در حوزه مبادی، مکان‌هایی برای تسهیل زائران در نظر گرفته است که ان‌شاءالله بدون بروز مشکلی خاص از این عزیزان پذیرایی کنیم.

 

وی افزود: در ملاقات و نشست‌های مشترک مرزی با مرزبان عراق، افسران رابط و هماهنگ کننده در دو سوی مرز تعیین شدند تا در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه با هماهنگی این افسران، خودروهای امدادی و هلال‌احمر به آن‌سوی مرز اعزام شوند.

 

فرمانده مرزبانی ادامه داد: با توجه به نا امنی‌های موجود در عراق و نیاز به کنترل بیشتر در مبادی ورودی به مرزهای آن کشور، از سوی مأموران مرزی و پلیس عراق کنترل و سختگیری‌های مضاعف انجام خواهد شد که از تمامی زوار درخواست می‌کنم جهت جلوگیری احتمالی از سفر آنان، از حمل ادوات و اشیاء ممنوعه خودداری کنند.

 

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: مأموران مرزبانی با برنامه‌ریزی و تعاملات برون‌مرزی در سه مبادی ورودی با تلاش مضاعف خود در جهت برقراری امنیت و ایجاد نظم عمومی آماده خدمت‌رسانی به تمامی زائران می‌باشند و از تمامی زائران درخواست می‌کنم هنگام ورود و خروج از مرزها با مدیریت زمان از ازدحام در این مبادی جلوگیری کنند تا هم‌سفر راحت‌تری داشته باشند و هم مأموران و خادمان آن‌ها در مرزبانی بهتر بتوانند در ایجاد نظم عمومی و امنیت زوار خدمت‌رسانی کنند.

 

فرمانده مرزبانی در ادامه مصاحبه خود با بیان توفیقات و کشفیات مرزبانی در مرزهای سراسر کشور بیان داشت: با تلاش مأموران مرزبانی در سراسر مرزها در هفت ماهه امسال بیش از 46 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است.

 

سردار رضایی با اشاره به هجوم پناه جویان افغان برای پناهندگی به کشورهای اروپایی بیان کرد: در سایه تعاملات و نشست‌های مشترک مرزی با افغانستان و کنترل مضاعف مرزها توسط مرزبانان این کشور و نیز با تلاش مرزبانان ناجا از ورود اتباع غیرمجاز جلوگیری شد.