این سازمان در اطلاعیه‌ای با توجه به تدابیر فرمانده ناجا مبنی بر ارائه خدمات مضاعف و ایجاد تسهیلات لازم و تسریع در امور مشتاقان زیارت امام حسین (ع) اعلام کرد: مرکز وظیفه عمومی تهران بزرگ برای خدمت‌رسانی بهتر به زائرین عتبات عالیات در اربعین حسینی و درخواست مجوز خروج از کشور آنان و رفاه بیشتر این دسته از افراد ساعت ارائه خدمات خود را در روزهای هفته از شنبه تا چهارشنبه تا ساعت 17 و در روزهای پنجشنبه (28 آبان و 5 آذر ماه) نیز از 8 صبح تا ساعت 14 افزایش داده است.


در این اطلاعیه آمده است: این گروه از مشمولان برای تسهیل و تسریع در انجام امور مربوط به مجوز خروج از کشور خود، می‌بایست ابتدا با افتتاح حساب قرض‌الحسنه در یکی از شعبات بانک قوامین در سطح شهر، اقدام و با همراه داشتن ودیعه به مبلغ 2 میلیون تومان باعث کاهش مدت زمان رسیدگی به فرآیند صدور مجوز یاد شده شوند.


سازمان وظیفه عمومی ناجا تأکید کرد :مشمولان زائر عتبات عالیات برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقررات، شرایط و فرآیندهای مربوط به خروج از کشور می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی www.vazifeh.police.ir مراجعه کنند یا با سامانه تلفن گویا با شماره 096480 تماس بگیرند.


اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی افزود: سربازان حین خدمت که درخواست سفر به عتبات عالیات را دارند، باید به معاونت نیروی انسانی رده خدمتی خود مراجعه و مجوز خروج از کشور را اخذ کنند و از رجوع به حوزه‌های وظیفه عمومی در سطح کشور خودداری کنند.


سازمان وظیفه عمومی ناجا به مشمولان زائر کربلای معلی تأکید کرد: با توجه به کثرت زائرین مشمول و رعایت حال آنان پس از بازگشت به کشور تا 15 روز فرصت دارند که به جهت استرداد ودیعه به حوزه‌های وظیفه عمومی در سطح کشور مراجعه کنند.
مشمولان ساکن شهر تهران فقط به مرکز وظیفه عمومی تهران بزرگ مراجعه و مشمولان ساکن شرق و غرب استان تهران به مراکز وظیفه عمومی محل سکونت خود و در سایر استان‌ها نیز به معاونت‌های وظیفه عمومی مرکز استان خود مراجعه کنند.
حدود یک و نیم میلیون تن از هم‌وطنان در مراسم اربعین حسینی سال گذشته شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود، این رقم برای امسال به حدود 5 /2 میلیون تن برسد.