جواد تاجیک در نشست خبری ستاد دانشجویی اربعین کشور گفت: امسال بیش از 7 هزار دانشجو از تشکل‌های مختلف دانشجویی در قالب کاروان، پنج هزار و 500 نفر به صورت انفرادی و یک هزار و 100 نفر به عنوان خدمتگزار زوار، راهنما و سفیران اربعین، عازم کربلا خواهند شد.


وی ادامه داد: علاوه بر موکب‌های عادی ویژه اسکان زوار، 9 موکب چندمنظوره دانشجویی در مرز چزابه، شلمچه، مهران و در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و شهر کربلا برپا شده است.


به گفته تاجیک، برای اولین بار قرار است در قبرستان وادی‌السلام بر سر مزار تعدادی از شهدای حافظ حرم، مراسم بزرگداشت برگزار شود. همچنین حجج اسلام پناهیان و آقا تهرانی و مداحان اهل بیت از جمله حدادیان و مطیعی در دسته‌های عزاداری به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.


این فعال دانشجویی با بیان اینکه دانشجویان اعزامی از 29 استان خواهند بود افزود: این افراد در 60 کاروان راهی کربلا می‌شوند که بیشتر آن‌ها از استان‌های تهران،اصفهان و فارس هستند.


تاجیک ضمن تشکر از معاونت فرهنگی وزارت علوم گفت: باید از این معاونت تشکر کنم که در موضوعات فرهنگی و زیارتی نظیر راهیان نور و اربعین و ... همیشه پای کار بوده و ما را یاری کرده است.


وی تعداد خواهران اعزامی را 10 درصد خواند و گفت: به دلیل محدودیت و اینکه این اعزام منسجم برای اولین بار انجام می‌شود، تعداد خواهران نسبتاً کم بوده است.


در ادامه مجید منعمی مسئول کمیته فرهنگی ستاد گفت: برای اولین بار در کشور کنگره شعر دانشجویی با محوریت اربعین و در قابل اشعار کلاسیک، سپید، نیمایی و ترانه برگزار می‌شود تا شاهد ارتقای اشعار ویژه شهادت سالار شهیدان باشیم.


وی افزود: تاکنون حدود 400 شعر به این کنگره رسیده و قرار است شاعران آیینی طراز اول کشور از جمله علیرضا قزوه و فاضل نظری به خواندن سروده‌های خود بپردازند.
منعمی اظهار امیدواری کرد؛ برگزاری این کنگره گامی در جهت رفع خلأ شعری در این زمینه باشد.