آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از مسئولان موکب (هیئت) بزرگ حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: برنامه اربعین و عزاداری برای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) برنامه‌ای است که از توصیف و تعریف آن قاصر هستیم و هر چه عالمان کتاب و مقاله بنویسند و دانشمندان و سخنرانان بگویند و سخنرانی کنند، باز هم در برابر عظمت این برنامه، قلم‌ها و زبان‌ها ناقص است.


وی با اشاره به عظمت روزافزون برنامه‌های عزاداری حضرت امام حسین (ع) افزود: روز به روز بر عظمت این برنامه‌ها افزوده می‌شود و هر جا که دشمنان اراده معارضه با این برنامه‌ها را داشته باشند منکوب می‌شوند همان‌طور که برنامه سال 93 از قبل با عظمت‌تر برگزار شد و امید است برنامه امسال از سال گذشته عظیم‌تر باشد.


آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از توصیه‌های خود به خادمان برنامه اربعین حسینی بیان داشت: بدانید وارد شدن به این راه، کمال سعادت برای انسان است و کوچک‌ترین قدم در این راه، بسیار بزرگ است.

 

این حرکت، الهی است که در معرض دید همه جهان است.


وی ادامه داد: کسانی که توفیق بزرگ خدمت به این برنامه را پیدا کرده‌اند باید قدر خود را بدانند و به خود ببالند و سعی کنند به بهترین وجه در خدمت این حرکت بزرگ الهی باشند.


این مرجع تقلید متخلق بودن به اخلاق حسینی را از ویژگی‌های مهم خادمان اربعین دانسته و بیان داشت: همه کسانی که در این برنامه عظیم توفیق خدمتگزاری دارند باید ارتباط خود با اهل بیت (ع) به خصوص حضرت سیدالشهدا (ع) را بیشتر کنند.


وی گفت: مسئله اربعین هر چه بیشتر تعظیم و تکریم شود، اسباب رضایت خاطر امام زمان (عج) بیشتر فراهم می‌شود.