این نمایشگاه که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تالار انجمن رسالات در منطقه غبیری بیروت پایتخت لبنان دایر شده، به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.


در این مراسم محمد صادق فضلی کاردار جمهوری اسلامی ایران در لبنان، محمد مهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ابی سعید الخنساء شهردار منطقه غبیری و تعدادی از شخصیت‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و هنری حضور یافتند.
شریعتمدار اظهار داشت که علاوه بر بیروت این نمایشگاه در هشت شهر دیگر لبنان برگزار خواهد شد.
وی همچنین در سخنانی در مراسم افتتاح نمایشگاه تصریح کرد: کربلا تصویری از تصاویر عشق الهی است و بشر همچنان درصدد کشف و تفسیر رموز این عشق بزرگ است.

این عشق فقط در انقلاب امام حسین (علیه‌السلام) در روز عاشورا و در کربلا باقی نماند، تاکنون ادامه داشته و الهام‌بخش نسل‌ها بوده است و از همین‌جاست که گفته می‌شود هر روز عاشورا و هر زمینی کربلاست.

شریعتمدار افزود: امام حسین (ع) عشقی است که در قلب‌های مؤمنان نوشته شده و حرارت این عشق هرگز سرد نمی‌شود.
وی ، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در عراق را از مهم‌ترین مظاهر ابراز این عشق بزرگ دانست و خاطرنشان کرد که این نمایشگاه درصدد است این عشق الهی را به تصویر بکشد و به نمایش بگذارد.


رایزن فرهنگی ایران از شهرداری منطقه غبیری ضاحیه جنوبی بیروت، انجمن رسالات، مسئولان حزب‌الله، مؤسسه دانشجویان جهان اسلام و سید کمال‌الدین شاهرخ عکاس و هنرمند ایرانی تشکر کرد.
شهردار منطقه غبیری نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه، گفت که عاشورا آغاز است نه پایان و عشق امام حسین (ع) ابدی است و هرگز محو نخواهد شد و نسل‌ها را سیراب می‌کند.


ابی سعید الخنساء تأکید کرد که مقاومت و پیروزی‌های آن از برکات عاشورا و عشق به امام حسین (ع) سرور آزادگان و سید شهدا است.
سید کمال‌الدین شاهرخ نیز گفت که در این نمایشگاه 29 قطعه عکس 100* 70 رنگی راهپیمایی‌های میلیونی اربعین حسینی چند سال گذشته در عراق را در معرض نمایش قرار داده است.


شاهرخ صاحب کتاب حقیقت عشق خاطرنشان کرد که هدفش از گرفتن عکس‌های راهپیمایی اربعین حسینی و برگزاری این نمایشگاه، نشان دادن ابراز عشق و معنویت محبان اهل بیت (ع) به حضرت سیدالشهدا (ع) است.
وی افزود: عکس‌هایی که به نمایش گذاشته شده‌اند مربوط به مسیر راهپیمایی اربعین از خرمشهر تا بصره، ناصریه، دیوانیه، نجف و کربلا است.


شاهرخ تصریح کرد: در کنار این نمایشگاه بیش از 70 عکس دانشجویان کشورهای مختلف عضو موسسه دانشجویان جهان اسلام از مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در معرض دید مشتاقان قرار گرفته است.
این موسسه از سال 2012 فعالیت خود را شروع کرده است.
حسین فلاح و حمزه وطن‌دوست نیز دو عکاس عضو مؤسسه دانشجویان جهان اسلام نیز در این نمایشگاه مشارکت کرده‌اند.