مردم شهرستان ورامین از سال گذشته با راه‌اندازی ایستگاه احباب الرضا (ع) در مسیر نجف به کربلا، در سه وعده غذایی از زائران حسینی پذیرایی کردند.

 

همچنین راه‌اندازی موکب احباب الرضا (ع) در مسیر نجف به کربلا، فرصتی را فراهم کرد تا زائران حسینی هر چه بیشتر با شهر ورامین و دیار 15 خرداد آشنا شوند.

 

امسال نیز مردم شهرستان ورامین به همراه دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف، بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون ریال برای راه‌اندازی موکب احباب الرضا (ع) کمک کردند.

 

کمک یک میلیارد ریالی شهرداری ورامین به موکب احباب الرضا (ع) ورامین

علی حیدریان شهردار ورامین با اشاره به حمایت شهرداری از این حرکت بزرگ فرهنگی اظهار داشت: سال گذشته موکب احباب الرضا (ع) به همت برخی از خیرین، فعالان فرهنگی و مسئولان شهرستان ورامین راه‌اندازی شد.

 

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این موکب، پذیرایی از زائران اربعین حسینی است که به منظور زیارت حرم مطهر سید و سالار شهیدان، مسیر نجف تا کربلا را با پای پیاده طی می‌کنند.

 

حیدریان ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی گسترده‌تری برای راه‌اندازی موکب احباب الرضا (ع) با مشارکت مسئولان شهرستان ورامین انجام و ستاد ایستگاه صلواتی احباب الرضا (ع) چندین جلسه را تشکیل داد.

 

وی اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری شهرستان ورامین، یک میلیارد ریال برای مشارکت در این امر خداپسندانه در نظر گرفته است.

 

کمک 3.5 میلیارد ریالی خیرین ورامین برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی

سید رضا احمدی مسئول هیئت رزمندگان اسلام و عضو ارشد موکب احباب الرضا (ع) شهرستان ورامین اظهار داشت: موکب احباب الرضا (ع) با حمایت و پشتیبانی خیرین شهرستان ورامین اقدام به پذیرایی از زائران اربعین حسینی می‌کند.

 

وی افزود: ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز در برخی مراکز اصلی شهر ورامین نظیر میدان امام خمینی (ره) شهرستان مستقر و با مشارکت خیرین، بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای برپایی ایستگاه صلواتی موکب احباب الرضا (ع) جمع‌آوری شد.

 

ارسال محموله 20 تنی هدایا و نذورات مردم ورامین

احمدی اضافه کرد: فعالیت‌های تبلیغی نیز در مقابل دفتر این ستاد واقع در روبروی گلزار شهدای سید فتح‌الله ورامین آغاز و فضای حسینی در شهر شهیدان 15 خرداد حکم‌فرما شده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین عنوان کرد: محموله 20 تنی هدایا و نذورات مردم برای برپایی ایستگاه صلواتی موکب احباب الرضا (ع) در مسیر نجف به کربلا به کشور عراق اعزام شد.

 

40 خادم در موکب احباب الرضا (ع) ورامین مستقر می‌شوند

وی بیان داشت: تلاش شد تا برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان ورامین، ادارات آموزش و پرورش، بازرگانی و نهادها و ارگان‌های مرتبط نیز عضو ستاد شده تا بهتر از سال گذشته برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، اجرایی شود.

 

احمدی با اشاره به برنامه پذیرایی موکب احباب الرضا (ع) در مسیر نجف به کربلا در آستانه اربعین حسینی افزود: نیروهای اعزامی برای فعالیت در موکب احباب الرضا (ع) شهرستان ورامین، دارای تخصص‌های لازم بوده و بیش از 40 خدمه برای فعالیت در این موکب انتخاب شده‌اند.

 

موکب احباب الرضا (ع) در سه وعده از زائران حسینی پذیرایی می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین ادامه داد: سال گذشته نیز از موکب احباب الرضا (ع) شهرستان ورامین استقبال خوبی شد و امسال نیز تلاش داریم تا بهترین خدمات را به زائران حسینی ارائه کنیم.

 

وی اضافه کرد: در موکب احباب الرضا (ع) ورامین، در سه وعده و سه میان وعده از زائران مسیر نجف به کربلا در آستانه اربعین حسینی پذیرایی می‌شود.

 

احمدی گفت: در سراسر ایران اسلامی، شش شهرستان در امر پذیرایی از زائران حسینی در مسیر نجف به کربلا مشارکت می‌کنند که شهرستان ورامین افتخار دارد که در این زمینه پیشگام باشد.

 

وی ادامه داد: در کنار برپایی ایستگاه صلواتی، تلاش می‌شود تا مردم و عزاداران حسینی با فرهنگ دیار 15 خرداد بیش از پیش آشنا شوند و این فرصت کم‌نظیر فرهنگی است که باید از آن استفاده گردد.

 

گفتنی است سال گذشته ایستگاه صلواتی «احباب الرضا» با همکاری شهرداری و هیئت رزمندگان اسلام و کمک‌های مردمی شهرستان ورامین در 35 کیلومتری کربلا در حسینیه‌ای به مساحت سه هزار مترمربع و یک آشپزخانه به ظرفیت هر وعده‌غذا سه هزار نفر دایر شد که پذیرای زوار امام حسین (ع) در سه وعده صبحانه، ناهار، شام و دو وعده میان غذا بود.