حجت‌الاسلام رضا اسکندی در حاشیه همایش طلیعه حضور ویژه خواهران حوزه علمیه زنان مازندران در اردوگاه شهدای دانش‌آموز در بادله ساری اظهار داشت : طرح ساماندهی این برنامه‌ها از سوی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور انجام می‌شود.
وی مهم‌ترین اقدام برای ساماندهی مجلس عزاداری خانگی زنانه در کشور را اعزام بانوان طلبه از سوی حوزه‌های علمیه اعلام کرد.


اسکندری افزود : در شرایط فعلی بانوانی که تحت عنوان طلبه زن به این برنامه‌ها دعوت می‌شوند از روی ناآگاهی و یا عمدی با بهره‌گیری از وضعیت احساسی بانوان مسائلی را مطرح می‌کنند که زمینه‌ساز خرافه‌گرایی و یا انحراف در این مجلس‌های دینی می‌شود.


معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران کشور اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران با شناختی که از مجلس عزاداری زنانه دارند طرح ساماندهی را با کمک برخی دستگاه‌های فرهنگی مرتبط در دستور کار قرار داده است.
فعالیت 430 حوزه علمیه خواهران در کشور اسکندری تعداد حوزه‌های علمیه فعال خواهران را 430 واحد اعلام کرد و گفت:این حوزه‌ها تا پایان امسال به 460 واحد می‌رسد.
معاون حوزه علمیه خواهران کشور گفت: از بدو تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران در کشور حدود 37 هزار طلبه از این مراکز دینی فارغ‌التحصیل شدند.


به گفته وی هم‌اکنون نیز 120 هزار طلبه زن در حوزه‌های علمیه خواهران در کشور در حال تحصیل علوم دینی هستند.
وی مهم‌ترین برنامه حوزه علمیه خواهران برای گسترش علوم دینی در سطح بین‌المللی را برپایی کلاس‌های زبان خارجی در این مدارس اعلام کرد.


به گفته وی به‌ زودی کلاس‌های زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی و عربی به طور ویژه در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور تدریس می‌شود.


همایش طلیعه حضور ویژه خواهران طلبه استان مازندران ورودی سال‌های تحصیلی 93-94 و 94- 95 در ساری به مدت دو روز برگزار می‌شود.


استان مازندران دارای 20 حوزه علمیه ویژه خواهران است که حدود شش هزار نفر در این مدارس دینی به تحصیل اشتغال دارند که 600 نفر از این افراد ورودی سال تحصیلی جدید هستند.