محمد خداکرمی‌ درباره آخرین تمهیدات سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای عتبات به مناسبت ایام اربعین بیان کرد: هماهنگی‌های لازم در این موضوع با شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفت طوری که به دلیل حجم تقاضای بالا برای سفر به عتبات مجوزهای لازم برای پروازهای فوق‌العاده در این ایام صادر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فرودگاه‌های نجف و بغداد به مناسبت اربعین پرترافیک و شلوغ هستند گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای عتبات در این مقطع زمانی باید ساعات پرواز خود را با فرودگاه‌های نجف و بغداد هماهنگ‌ و سپس نسبت به فروش بلیت اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های هواپیمایی هماهنگی‌های لازم را با فرودگاه‌های مقصد انجام دادند و فروش بلیت خود را از روز گذشته آغاز کردند و‌ امروز و فردا نیز همه ایرلاین‌هایی که به نجف و بغداد پرواز دارند فروش بلیت خود را آغاز می‌کنند.

 

معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تاکنون علاوه بر پروازهای برنامه‌ای، درخواست مجوز برای انجام 260 پرواز فوق‌العاده به نجف و بغداد از طرف ایرلاین‌ها به سازمان هواپیمایی ارائه شده است که البته ارسال این درخواست‌ها ادامه دارد و پیش‌بینی‌ می‌شود میزان درخواست مجوز پرواز فوق‌العاده به عتبات به بیش از 300 پرواز فوق‌العاده برسد.

 

وی تأکید کرد: سازمان هواپیمایی برای صدور 260 پرواز فوق‌العاده به عتبات در ایام اربعین موافقت می‌کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

خداکرمی با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی به هیچ‌وجه اجازه فروش بلیت‌های پروازی نجف و بغداد را به صورت چارتری ندارند گفت: به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده از فروش بلیت‌های عتبات در ایام اربعین مقرر شد بلیت‌های مقاصد پروازی نجف و بغداد به صورت مستقیم توسط ایرلاین‌ها فروخته شود یا توسط تعداد محدودی از آژانس‌های مجاز بلیت‌ها به فروش برسد.

 

معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی تأکید کرد: بلیت‌های پروازهای عتبات با نرخ‌های مصوب مربوط به بازه زمانی 5 تا 18 آذر خواهد بود.

 

بنابراین گزارش‌ نرخ بلیت در مسیر تهران-نجف-تهران 950 هزار تومان٬ تهران-بغداد-تهران 850 هزار تومان٬ مشهد-نجف-مشهد یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد-بغداد-مشهد نیز یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است.