به گزارش کرب و بلا به نقل از ایرنا، این نمایش که از سوی گروه هنری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی و با هدایت خیراله تقیان پور کارگردان ایرانی روی صحنه رفت نمایی از رشادت و شجاعت حضرت زینب (س) در واقعه‌ی عاشورا و زندگی این بانوی بزرگ اسلام است.

 

ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو به ایرنا گفت ، برنامه‌ریزی شده است نمایشنامه عاشورایی دیگری به‌عنوان ' کربلا ' در آینده نزدیک در تئاتر آکادمی ملی درام جمهوری آذربایجان در باکو روی صحنه برود.

 

وی افزود: نمایشنامه ' کربلا ' با مساعدت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به کارگردانی خیراله تقیان پور و آتابک نادری دو کارگردان ایرانی و با مشارکت گروه بازیگران تئاتر آکادمی ملی درام جمهوری آذربایجان نمایش داده می‌شود و در حال حاضر تمرینات در این تئاتر ادامه دارد.

 

ابراهیم ابراهیمی گفت: در حال حاضر تمرین نمایشنامه ' سلطان مار ' بهرام بیضایی به کارگردانی خیراله تقیان پور در تئاتر شهر لنکران ادامه دارد.

 

وی افزود: این تئاتر قرار است همچنین در آینده در تهران ، تبریز و اردبیل روی صحنه برود.

 

وی همچنین گفت: گروه‌های هنری تئاتر اردبیل ، تبریز ، ارومیه و زنجان نیز درباره اعزام گروه‌های تئاتر به جمهوری آذربایجان و همکاری با تئاترهای این کشور اعلام آمادگی کردند.