به گزارش کرب و بلا به نقل از ایرنا معاون مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت:حوزه هنری با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های واقعه کربلا در زمینه خلق آثار تجسمی، نهمین دوره سـوگواره هنر عاشورایی (پـوستـرهای عاشورایی) را هم‌زمان با محرم و صفر در آبان ماه برگزار می‌کند.

 

محمد زرویی نصرآباد گفت: امسال فراخوان نهمین سوگواره هنر عاشورایی در دو حوزه ملی و فراملی (بین‌المللی) منتشر شد و با توجه به حضور گسترده زائران کربلا در اربعین حسینی و راهپیمایی عظیم شیعیان در آن ایام، مسئولان این سوگواره تصمیم گرفتند آثار این سوگواره را برای نمایش و استفاده در آن روزها در شهرهای نجف و کربلا عرضه کنند.

 

وی ادامه داد: به همین منظور با هماهنگی‌های انجام شده، در آذرماه امسال دو نمایشگاه از این آثار در بیت صحافی‌های نجف و کربلا برگزار خواهد شد و کارت پستال‌هایی منقش به آثار این سوگواره تهیه می‌شود و در موکب‌های بین راه نجف تا کربلا در میان زائران توزیع می‌شود.

 

زرویی نصرآباد در ادامه با اشاره به افزایش جوایز این دوره از سوگواره هنر عاشورایی گفت: به منظور حمایت از هنرمندان و تشویق آن‌ها به خلق آثار، امسال کل مبالغ جایزه و کمک هزینه‌ها به 500 میلیون ریال رسیده است که در سه بخش پوستر، پرچم و تصویرسازی بین برگزیدگان توزیع خواهد شد.