به گزارش کرب و بلا به نقل از ایرنا، ناصر خدرنژاد در دیدار نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: با توجه به تجارب به دست آمده از سال‌های گذشته، امسال میزان خدمات‌رسانی به زائران و برنامه‌های صورت گرفته در این زمینه چند برابر شده اما کافی نیست و شاید بتوانیم 10 درصد از زائران اربعین را خدمات بدهیم.

 

وی با اشاره به بازدید از تمام مرزهای زمینی و بررسی تدابیر لازم برای کاهش ازدحام گفت: با ایجاد گیت‌های متعدد دریافت گذرنامه در مرز و همکاری دو کشور، می‌توانیم تا حدی شاهد کاهش ازدحام در مرزها باشیم.

 

خدرنژاد افزود: هیئت پزشکی، بر اساس تجارب گذشته، می‌داند که در هر کدام بخش از مسیر 80 کیلومتری نجف به کربلا، چه داروها و خدمات درمانی را باید در نظر بگیرد و در مجموع، نهادهای حاضر در زیارت اربعین از پختگی بیشتری نسبت به قبل برخوردار شده‌اند.

 

مدیرعامل شمسا خاطر نشان کرد: وظیفه داریم که تا حد امکان به وظایف خود برای تسهیل امور زائران عمل کنیم و آنچه کشور انجام می‌دهد، نسبت به سال گذشته، خیلی بیشتر است اما این‌ها کفاف این کار را نمی‌دهد، در عین حال تلاش می‌کنیم که از طریق بروشورهای مختلف و سایر راه‌ها، اطلاع‌رسانی لازم برای زائران صورت گیرد.

 

سال گذشته حدود یک ونیم میلیون ایرانی برای مراسم اربعین راهی کربلا شدند که مسئولان مربوطه پیش‌بینی کردند این رقم برای امسال به حدود دو میلیون نفر افزایش یابد.