به گزارش کرب و بلا به نقل از فارس، فرهاد پورفرضی گفت: ما با مراقبت‌هایی که انجام دادیم تا این لحظه هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر علائم بیماری کرونا و آنفلوانزای حاد را به همراه التور شاهد نبودیم اما همچنان مراقبت‌های لازم انجام می‌شود تا در صورت مثبت بودن آزمایش‌ها افراد بیمار تحت مراقبت قرار گیرند.

 

وی با یادآوری اینکه برای ما تأمین امنیت مردم و حفظ سلامت آن‌ها بسیار مهم است، تصریح کرد: ما با توجه به حضور گسترده زائران در اربعین حسینی در کشور عراق ایستگاه‌های مختلفی را دایر می‌کنیم تا در کنار ارائه برنامه‌های آموزشی به زائران، برنامه‌های مراقبتی بیشتر نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: هر چند برخی از استان‌های مرزنشین در این زمینه مشکلاتی را دارند اما به یقین تلاش می‌کنیم تا فضای مناسب بهداشتی و سلامتی فراهم آید.

 

پورفرضی به مراقبت‌های لازم از حجاج ورودی به استان اردبیل در زمینه ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: ما از برخی افراد که احتمال می‌دادیم زمینه شیوع این بیماری را داشته باشند، آزمایش‌های لازم را انجام دادیم و 11 نفری که مشکوک به ابتلا به این بیماری بودند، بستری شده و در نهایت آزمایش‌های آنها منفی در آمد و مردم استان نباید نگران شیوع این بیماری باشند.