اداره پلیس استان نجف اشرف آمادگی‌های خود برای ارائه خدمات امنیتی و فراهم کردن پوشش امنیتی کامل برای شعائر حسینی و کاروان‌ها و موکب‌های عزاداری و زائران در طول مرزهای اداری استان را اعلام کرده است.



اداره پلیس نجف اشرف تأکید کرد: فرماندهی عملیات فرات مرکزی و اداره پلیس استان نجف یک طرح امنیتی ویژه زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین را برای حمایت از موکب‌های عزاداری حسینی و تأمین امنیت راه‌ها و خیابان‌ها برای حمایت از شهروندان و زائران شرکت‌کننده در مراسم اربعین وضع کرده است که یگان‌های سیار و ثابت این طرح را اجرا می‌کنند.



اداره پلیس نجف اشرف افزود: این طرح همچنین شامل تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف است زیرا هزاران زائر از طریق این فرودگاه وارد می‌شوند. همچنین این طرح شامل تشدید تدابیر امنیتی و استقرار گشتی‌های ثابت و سیار و گشتی‌های امدادرسانی و یگان‌های ویژه و واکنش سریع است.



این اداره به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و پیشدستانه و بازرسی مناطقی که زائران از آن مناطق عبور خواهند کرد و وضع طرحی درباره زائران گم‌شده و مشارکت در شناسایی آن‌ها و رساندنشان به خانواده‌هایشان و ارائه تمام خدمات امنیتی اشاره کرد.