با اینکه امام حسین (علیه‌السلام) و داستان زندگی ایشان برای شیعیان و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت شناخته شده است اما افراد بسیاری در سراسر جهان هنوز با این بزرگوار آشنایی ندارند.

 

با تمام تلاش‌هایی که برای تحریف واقعه عظیم عاشورا صورت می‌گیرد گرو‌ه‌های زیادی در حال فعالیت هستند تا بسیاری از تمام جهان را به سمت شناساندن ابعاد حقیقی قیام حضرت سیدالشهدا(ع) جلب کنند، اقدام هماهنگی که توسط مسلمانان کشورهای اسلامی در جهت آگاه‌سازی غیرمسلمانان از قیام اباعبدالله الحسین(ع) صورت گرفت.

 

سازمان مردم‌نهاد «حسین کیست؟» یکی از همین گرو‌ه‌هاست که به همت تعدادی از جوانان عاشق اهل‌بیت(ع) در سال 2012 شروع به کار کرده و در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان در حال فعالیت است.

 

این سازمان به مناسبت ماه محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فعالیت خود را در جزیره رئونیون در جنوب غربی اقیانوس هند آغاز کرد.

 

این جزیره با جمعیت حدود هشتصد هزار نفری یکی از ناحیه‌های فرای دریاهای فرانسه و نزدیک‌ترین خشکی به این جزیره در 170 کیلومتری آن کشور موریس است.

 

اعضای سازمان حسین کیست؟ سعی دارند تا با اجرای برنامه‌های متنوع مانند اطعام بی‌خانمان‌ها و ایتام، اهداء خون، امور خیریه، کمک به قربانیان حوادث طبیعی، تبلیغات خلاقانه و... افراد بیشتری را با امام حسین(ع) و فلسفه عاشورا آشنا کنند.

 

کمپین مردمی «حسین کیست؟» به همت تعدادی از جوانان لندنی سه سال پیش به کار کرده و در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، استرالیا، نیجریه، کویت، لبنان، هند و پاکستان در حال فعالیت است.

 

این کمپین توانسته در شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندان بسیاری را جذب کند.

 

تاکنون افراد بسیاری در سراسر جهان به صورت داوطلبانه به فعالیت در این کمپین پرداخته‌اند و سعی کرده‌اند تا با کمک‌رسانی به افراد نیازمند پیام واقعی امام حسین(ع) را به گوش همگان برسانند.