اهل تسنن روستای باش محله لوندویل در ایام محرم عشق و ارادت خود به امام حسین (علیه السلام) را با برپایی مراسم‌های عزاداری نشان می‌دهند.

 

مراسم عزاداری در این روستا رونق ویژه‌ای دارد و سال‌ به‌ سال هم بر شکوه این عزاداری‌ها افزوده می‌شود.

 

مردم روستای باش محله شهر لوندویل در ایام دهه اول محرم باحضور در مسجد جامع این روستا پای صحبت های شیخ علیرضا بنی پولاد، امام جماعت مسجد نشسته و با مداحی علیرضا پور اسد به سینه زنی پرداخته و در سوگ شهادت امام حسین (ع)  و 72 تن از یاران باوفایش اشک ماتم ریخته و عزاداری کردند.

 

عزاداران حسینی این روستا در روز تاسوعا با تجمع در بقعه شیخ بابا حسن لوندویل و در روز عاشورا نیز با حرکت دسته عزاداری با پای پیاده به امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) رفته و در این آستان مقدس به عزاداری و سینه زنی می پردازند.

 

مردم ولایتمدار و حسینی روستای باش محله شهر لوندویل همچنین به مناسبت روز سوم شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)  در سنتی دیرینه با پخت پلو و خورشت قیمه از مردم روستا و رهگذران پذیرایی کردند.

 

اهالی خونگرم و عاشق اهل بیت (ع) باش محله لوندویل که هنر عشق‌ورزی آنها به اهل بیت (ع) زبانزد عام و خاص است در دهه اول ماه محرم اوج سرسپردگی و دلدادگی خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع)  نشان دادند.

 

امسال در ایام ماه محرم اهل تسنن بندر مرزی آستارا همچون سال‌های گذشته با تدارک شیر، شربت، خرما و حلوا از عزاداران امام حسین (ع) پذیرایی کرده و علاقه قلبی خود را نسبت به آن حضرت ابراز کردند.