وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن رد تک‌خوانی زن در «اپرای عاشورا»، از این اپرا دفاع کرد. او همچنین درباره اکران فیلم «رستاخیز» اظهارنظر کرد.

علی جنتی در حاشیه آیین رونمایی از طرح حمایت از ترجمه آثار فارسی‌زبان به سایر زبان‌ها، در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش گفت:‌ محتوای این فیلم مشکلی ندارد؛ مشکل فقط نشان دادن چهره حضرت عباس (علیه‌السلام) است که ما هم به کارگردان اعلام کرده‌ایم برای رفع این مشکل بر روی چهره حضرت عباس (ع) هاله‌ای از نور بگذارد اما کارگردان مصر است که چهره حضرت عباس (ع) در فیلم باشد.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به سؤالی درباره «اپرای عاشورا» گفت: «اپرای عاشورا» کاری نو درباره تاریخ عاشورا و اصحاب امام حسین (ع) از شروع حرکت تا واقعه کربلاست. این اپرا توسط گروهی 120 نفره اجرا می‌شود و وقتی جمعی این‌گونه می‌خواهند هماهنگ باشند بالطبع باید هماهنگی‌هایی بین آن‌ها ایجاد شود.

او افزود: لذا مسئله‌ای که این‌گونه در رابطه با تک‌خوانی یک زن در این اپرا در بوق و کرنا شده است به زمان تمرین این گروه برمی‌گردد که توسط یک نفر بی‌کار انجام شده است چون اصلاً تک‌خوانی زن در این اپرا که اجرا شده، وجود نداشته است. ضمن این‌که طبق نظر علما اگر کاری مفسده‌انگیز نباشد اشکالی ندارد و نظر مقام معظم رهبری و سایر علما نیز همین است یعنی کاری که مفسده‌انگیز نباشد اشکال ندارد. حالا اگر کاری در این زمینه با موضوع دو طفل مسلم انجام شود دیگر حرفی باقی نمی‌گذارد.