کتاب «کشته اشک‌ها»؛ بررسی تحلیلی نهضت عاشورا» نوشته غلامرضا قربانلو منتشر شد. نویسنده در این کتاب درصدد است تا به نهضت عاشورا نگاهی مشروح داشته باشد.
 
نویسنده کتاب خود را در یازده فصل نوشته است. در فصل نخست، زندگی‌نامه مختصر امام حسین (علیه‌السلام) پیش روی خوانندگان قرار گرفته است. «امام حسین (ع)، در کلام خدای سبحان و معصومین» عنوان فصل دوم از این کتاب است. مؤلف در این فصل، کلام رسول اکرم (ص)، کلام و سیره امیرمؤمنان (ع) و سایر ائمه معصوم را در اختیار خوانندگان و علاقه‌مندان قرار داده است.

«معرفی منابع و مقاتل عاشورا» عنوان فصل سوم کتاب است. در این فصل، نویسنده، مقتل‌شناسی، مقتل در لغت و اصطلاح و مقتل‌نگاری معاصر را بررسی و شرح مبسوط آن را در این فصل گنجانده است.

خوانندگان در ادامه مطالعه کتاب حاضر، فصل چهارم با عنوان «حزب تباهی و فساد: شجره ملعونه بنی‌امیه» را مطالعه می‌کنند. در این فصل اخباری از بنی‌امیه در لسان علی (ع)، رسوایی بنی‌امیه، مسخ ارزش‌ها در حکومت بنی‌امیه را می‌خوانند و در ادامه نیز خوانش نویسنده از ابوسفیان، معاویه، یزید، عبیدالله بن زیاد و سایر سپاه دشمن را از نظر می‌گذرانند.
 
«گزارش تحلیلی نهضت عاشورا»، «زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قیام عاشورا» عناوین فصل‌های پنجم و ششم از این کتاب را تشکیل می‌دهد.

کتاب حاضر، با بررسی اهداف قیام عاشورا در فصل هفتم و برداشت‌ها و تحلیل‌های قیام عاشورا در فصل هشتم ادامه می‌یابد. فصل نهم به بررسی «فلسفه عزاداری» پرداخته و فصل دهم با عنوان «تحریفات نهضت عاشورا» را پیش روی خوانندگان قرار داده است.
 
فصل پایانی کتاب «کشته اشک‌ها؛ بررسی تحلیلی نهضت عاشورا» فهرستی یکصد و یک نفر از وفادارترین افراد به امام حسین (ع) جمع‌آوری شده است.

«کشته اشک‌ها؛ بررسی تحلیلی نهضت عاشورا» در 432 صفحه، با شمارگان 500 نسخه، به بهای 15 هزار تومان از سوی نشر رشد و توسعه منتشر شده است.