خسرو نجفی، مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام جعفرصادق (علیه السلام) گفت: کتاب جلوه های حماسی و عرفانی در حادثه عاشورا برگرفته از کتاب حماسه و عرفان  حضرت آیت الله جوادی آملی به همت کتابخانه این کانون و پایگاه مقاومت شهید یونسی به مناسبت محرم 1437 چاپ و توزیع شد.                                                              

وی با بیان اینکه کتاب کوثر کربلا شامل مجموعه ای از سخنرانی های آیت الله جوادی آملی در دهه های محرم در شهرستان آمل است، اظهار داشت: معرفی منابع غنی دینی بدور از خرافات و شبهات به اقشار مختلف مردم جهت آشنایی آنها با ابعاد مختلف قیام عاشورا و نهضت امام حسین (علیه السلام) از جمله اهداف چاپ این کتاب بوده است.

نجفی، از جمله بخش های این کتاب را جلوه های حماسی عاشورا، جلوه های عرفانی عاشورا، یادخدا، نماز، ایثار و نثار،اخلاص و تحصیل رضایت پروردگار، توکل، محضر الهی، صبر و تسلیم، فلسفه زیارت و عزاداری، رمز جاودانگی حماسه حسینی و فاتح نهایی، برشمرد.

وی با بیان اینکه محرم سال گذشته کتاب رخدادهای کربلا در تیراژ یکهزار جلد چاپ و توزیع شد، خاطرنشان کرد: کتابخانه شهید یوسف یونسی کانون فرهنگی هنری امام جعفرصادق(علیه السلام) در مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از سال 57 تاکنون در جهت پیوند مردم با کتاب و کتابخوانی فعالیت می کند.

نجفی با بیان اینکه این کتابخانه اهدایی خانواده معظم شهید یوسفی است و علاوه بر اهالی روستای متانکلا، به دیگر روستاهای اطراف نیز خدمات کتابخانه ای ارائه می دهد، گفت: به جهت رفاه حال کتابخوانان بنای این کتابخانه در دست تعمیر و بازسازی است.