به گزارش کرب و بلا به نقل از ایرنا، سید جواد موسوی هوایی روز پنجشنبه در اجتماع هیات های عزاداری در بقعه امامزاده سید حمزه کاشمر با عنوان ' لبیک یا حسین' گفت: یکی از تلاشهای اساسی دشمنان اهل بیت (ع) و بشریت در طول تاریخ این بوده است که وقتی نتوانستند یاد حضرت امام حسین (ع) و درس های قیام آن حضرت را از دل مسلمانان حذف کنند، در صدد تغییر محتوای آن برآمدند.

وی اظهار کرد: محور مباحث روحانیون و خطبا در ایام محرم باید فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) همراه با به روز رسانی مطالب باشد و حاشیه ها پر رنگ تر از متن نگردد.

وی با بیان این که انگیزه حرکت حضرت امام حسین (ع) برای ما درس آموز است ،افزود: مردم با انگیزه های متفاوت زیر پرچم های مختلف می روند اما حضرت سیدالشهدا (ع) نه برای ایجاد آشوب بلکه برای اصلاح دین و امور مردم و مبارزه با ظلم و فساد قیام کرد.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: با تاسی به رفتار سیدالشهدا (ع) باید مراقب بود در برنامه های عزاداری ایام محرم با صدای بلندگوی هیات عزاداری به همسایه ای ظلم نشود و یا در سایه عدم تدبیر و بی توجهی در برنامه های عزاداری اقدامات ناهنجار و زشت صورت نگیرد. 

حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: افراد حسینی و هیاتی دست کم در این دو ماه محرم و صفر به خانواده خود ظلم نکنند، بد اخلاقی نکنند و با تأسی به خلق و خوی حضرت سیدالشهدا (ع) خود و خانواده خود را با حضرت امام حسین (ع) پیوند بزنند.

وی ادامه داد: باطن انسان اهل هیات باید از آثار جاهلیت و شمر و یزید زمان خالی باشد و حرمت ماه محرم و عزاداری ها را حفظ کند. 

حجت الاسلام موسوی هوایی گفت: اصلاح جامعه باید براساس آموزه های قرآنی و اهل بیت (ع) و با مدارا و محبت همراه باشد تا جامعه متحول شود.