به گزارش کرب و بلا به نقل از ایرنا، مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: قاتلان امام حسین(ع) و یارانش ادعای مسلمانی می کردند، آنان که نوه پیامبر(ص) را به شهادت رساندند گمان نمی کردند تا قیامت مورد نفرین مسلمانان قرار گیرند.

وی هدف قیام امام حسین(ع) را اجرای عدالت دانست و گفت: شهادت امام حسین(ع) در کربلا به خاطر دنیا و حکومت نبود بلکه ایشان و یارانشان برای اجرای عدالت قیام کردند و به شهادت رسیدند.

وی افزود: امام حسین(ع) در مقابل دین و امت احساس مسئولیت می کرد به همین خاطر به شهادت رسید، ایشان به ما درس از خودگذشتگی، آزادی و حریت دادند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به آغاز ماه محرم و برگزاری مراسم به مناسبت دهه محرم در میان برادران شیعه اظهار داشت: شاید برادران شیعه این گونه تصور کنند که اهل سنت با اهل بیت پیامبر(ص) محبت ندارند و در قبال اتفاقاتی که برای آنان افتاده بی تفاوت هستند.

وی ادامه داد: در حالی که محبت اهل سنت با اهل بیت(ع) به اندازه ای است که اگر در مناطق سنی نشین و شیعه نشین بررسی شود به طور قطع نامگذاری فرزندان به اسامی اهل بیت پیامبر(ص) در بین هر دو مذهب مساوی خواهد بود.