مهربانی کردن به هم نوع لزوما به معنی دادن هدیه یا یک شاخه گل نیست. مهربانی کردن راه و روش های گوناگونی دارد که یکی از مهم ترین آن ها رعایت قانون و موارد اخلاقی است. در این ایام که عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به شوق اقامه عزا برای آن حضرت در تکایا و حسینیه ها به برپایی مراسم عزاداری مشغول هستند و شور حسینی تمام شهر را دربرگرفته است گه‌گاه شاهده رعایت نکردن نکات ریزی هستیم که اگر به آن ها دقت شود این مراسم بسیار باشکوه تر برگزار خواهد شد.

اگرچه اکثر قریب به اتفاق مردمی که رعایت نکردن این نکات برایشان مشکل ایجاد کرده است معمولا به عشق این ایام و خود امام حسین (ع) سعی می کنند به این موارد توجهی نکنند و تا جای ممکن آن ها را تحمل کنند اما خود ما می توانیم با رعایت کردن برخی موارد کوچک به برپایی هرچه بهتر مراسم سوگورای امام حسین (ع) کمک کنیم.

هر کدام از ما معمولا با این نکات برخورد داشته ایم و دوست داشتیم بتوانیم در جایی آن ها را مطرح کنیم تا به برپایی هر چه بهتر مراسم اقامه عزای مولایمان کمک کنیم. اینجا دقیقا همان جاییست که شما می توانید این نکات را مطرح کنید تا افراد مختلف آن ها را بخوانند و در طی این ایام رعایت کنند.

یادمان باشد این نوع مهربانی کردن را از هم نوعان خود دریغ نکنیم تا همه با هم سهم کوچکی در برگزاری باشکوه مجالس عزای امام حسین (ع) داشته باشیم.