به گزارش کرب و بلا، مجتبی فرآورده کارگردان فیلم «ثارالله» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، در رابطه با این نمایشگاه گفت: متاسفانه در کشورمان که همه شیعه هستند در خصوص اهل‌بیت(ع) بسیار کم کار کردیم. فقط مناسبتی رخ می‌دهد مسئولان و مدیران فرهنگی وارد میدان می‌شوند که باید در این زمینه کارهایی صورت بگیرد. واقعا باید از آنان پرسید که بودجه حوزه فرهنگ در کجا مصرف می‌شود؟ و چرا فرهنگ این کشور قدمی رو به جلو برنمی‌دارد؟

وی ادامه داد: این حرکت خودجوش آقای قدیریان از عشق و علاقه و محبت او به امام‌حسین(ع) نشات گرفته است، با دیدن آثار ایشان ‌چیزی که به ذهن بنده متبادر شد، نگاه نو و آسمانی به عاشورا است، ما معمولاً اتفاق عظیم و مهم عاشورا را در حوزه تاریخ، سیاست و بررسی شرایط اقلیمی و محیطی آن سال‌ها خلاصه کردیم و باورمان این نیست که این حرکت عظیم ارتباط مستمر و مستقیمی با آسمان دارد و از پس قرن‌ها این‌گونه درخشنده و تابنده رخ نموده است.

فرآورده تصریح کرد: آنچه که امام‌حسین(ع) انجام داد به واسطه یک انسان خوب نبود، انسان‌های خوب در دنیا فراوان‌اند، چیزی که اهل‌بیت(ع) را از بقیه متمایز می‌کند پیوند آسمانی آنان و باب‌الله بودنشان است. آنان مجرای رحمت الهی هستند. آقای قدیریان همت کرد و این مسئله را به ما دوباره بیان ارائه داد.

وی گفت: به جای اینکه دست‌بریده و تشنگی بزرگ‌واران واقعه کربلا را تصویر کنیم کمی هم به بُعد آسمانی این جریان عظیم نگاهی بیاندازیم و آن را روایت کنیم.

فرآورده با اشاره به نور معنویت و رحمت الهی در آسمان‌، اظهار کرد: ما تشنه نور و معنویت هستیم که با اشاره به حدیث امام‌جعفرصادق(ع) که می‌فرماییند: «شیعه ما از شعاع نور ما خلق شده‌اند.» باید بگویم، ما نیازمند نور هستیم ما در این زمین ظلمانی و تاریکی نیازمند هستیم که راه خودمان را پیدا کنیم. متاسفانه ما به نور اهل‌بیت(ع) کمتر می‌پردازیم. ما از این نور بریده شدیم و طبیعتا تمام استغاثه ما باید برای رسیدن به نور الهی باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم این حرکت تازه‌ای را که آقای قدیریان آغاز کرده، شروع خوبی برای دیگر هنرمندان باشد و بتوانیم قدر و قطره‌ای از مقام و عظمت اهل‌بیت(ع) را به تصویر بکشیم. امیدوارم این حرکت مستدام بماند و دیگر هنرمندان هم در این راه وارد شوند.