به گزارش کرب و بلا به نقل از مهر، شب شعر مقاومت عاشورایی عصر دوشنبه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و انجمن شاعران اهل بیت استان و با حضور جمعی از شعرا برگزار شده و شاعران در این محفل به ایراد شعرهایی در وصف عاشورا و مقام اهل بیت و ارزش مقاومت پرداختند.

جلال محمدی که مسئول انجمن شاعران اهل بیت است در خصوص برگزاری این شب شعر گفت: این مراسم با محوریت عاشورا، مقاومت شیعه در یمن، عراق و دیگر کشورهای اسلامی، حادثه منا و دیگر موضوعات مرتبط برگزار شد که با حضور جمعی از اعضای انجمن و شعرای برجسته انقلابی و مذهبی همراه بود.

وی ادامه داد: این انجمن با حمایت تبلیغات اسلامی استان در سال 1390 شروع به فعالیت کرده است که جلسات هفتگی آن یکشنبه ها برگزار می شود.

برگزاری 10 دوره آموزشی برای مداحان استان

حبیب طاهری، رئیس اداره فرهنگ و تبلیغ تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در حاشیه این جلسه گفت: نزدیک به 10 دوره برای آموزش مداحان خواهر و برادر در استان برگزار کرده ایم که در این دوره ها نه تنها فن مداحی بلکه بحث غنای مداحی، تاریخ ائمه اطهار و آموزش قرآن را نیز در نظر گرفته ایم.

وی همچنین به بحث ساماندهی عرشه خوانان در استان اشاره کرده و گفت: از این افراد که مجالس ترحیم را ارائه می کنند آزمون هایی گرفته و سپس با در نطر گرفتن توانایی آن ها در مواردی همچون قرآن، دعاخوانی و همچنین مداحی به آن ها کارت های شناسایی و مجوزهایی داده می شود.

وی ادامه داد: مجالس ترحیم فرصت خوبی برای تبلیغ مباحث دینی و مذهبی بوده و به همین دلیل مساجد باید از مداحان دارای مجوز برای برگزاری مراسم های مختلف استفاده کنند.

طاهری افزود: این طرح حدود دو سال است که توسط تبلیغات اسلامی اجرایی می شود و تاکنون 600 نفر نیز مجوزهای لازم را دریافت کرده و یا در حال تحویل کارت های شناسایی خود هستند.