براساس گزارش سایت تخصصی امام حسین علیه السلام به نقل از خبرگزاری شبکه جهانی امام حسین علیه السلام در کربلای معلی جای جای صحن و سرای امام حسین علیه السلام و حضرت ابالفضل العباس علیه السلام و خیابانهای منتهی به بین الحرمین مملو از جمعیت عاشقان حسینی از اقصی نقاط جهان بود که این عید مسعود را در جوار مولی الکونین اباعبدالله الحسین علیه السلام به جشن  سرور پرداختند.

   بنابر گزارش منابع آگاه ،کربلای معلی در 15 شعبان امسال پذیرای بیش از پنج میلیون زائر در روز نیمه شعبان در کربلا بود.

   "نصیف جاسم الخطابی" نائب رئیس شورای استانداری کربلا نیز دیروز اعلام کرد که برغم تشدید حملات تروریستی علیه زائران در شهر کربلا، زائران زیادی وارد کربلا شدند و این انفجارها و تهدیدها نتوانست تاثیری بر حضور این زائران در شهر کربلا بگذارد.

   وی افزود: از تمامی محورهای کربلا خیل عظیمی از زائران چه با پای پیاده و چه با اتوبوس‌های مختلف در چارچوب کاروان‌های مختلف وارد این شهر شده‌اند و برغم درجه حرارت بالای این روزها، هزاران زائر شب نیمه شعبان را تا صبح در حرم امام حسین علیه السلام به مناجات و دعا پرداختند و این شب را احیا کردند.

   شهر کربلا که در 108 کیلومتری جنوب غرب بغداد، پایتخت عراق واقع شده هر ساله در نیمه شعبان به مناسبت ولادت باسعادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شاهد حضور گسترده عاشقان اهل بیت علیهم السلام است.